welk zoogdier? = Wolf of Hond

Gestart door sjaakvantiel, februari 16, 2019, 16:39:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

sjaakvantiel

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/167577854
onzeker Wolf of Hond - Canis lupus / Canis familiaris gezien op 2019-02-15 Elspeet - Elspeeterbosch
Foto's:






Toelichting:
Dacht aan Hond of wellicht Wolf. Voetzool is vrij breed. Zeker rond de 11cm. Denk op die plek niet direct aan Das, maar ze zitten er volgens de verspreidingsatlas wel. De prent lijkt er ook wel op. Spoor liep een tijdje over een zandpad. Geen drollen gezien op kruisingen, maar best ver weg van Elspeet om met een hond te gaan wandelen.
bij voorbaat dank sjaak van tiel

Rob Koelman

Ga maar uit van hond. Losse prenten van wolf zijn sowieso niet te onderscheiden van die van hond, daarvoor heb je een goed gedocumenteerd loopspoor nodig...
Met vriendelijke groet, Rob

sjaakvantiel

#2
Ok. Rob. Ik heb me nooit verdiept in sporen van honden. Zoveel rassen en maten; derhalve ook maten van prent. Laat deze waarneming op Hond/Wolf staan. Wellicht toch nog nuttig. Een hond loopt normaal lang volgbaar mee met zijn baas over een pad, maar hier was het spoor vanaf een kruising zo'n 100 meter lang en opeens verdwenen. Het was een nat zandig en breed pad. Er waren tussentijds geen afslagen. Vandaar mijn melding.  Bedankt voor je reactie. Gr. Sjaak.