Mening over de vernieuwde site en enkele mogelijke verbeteringen.

Gestart door Bernard42, februari 03, 2019, 16:53:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bernard42

Beste bedenkers en uitvoerders van de waarneming site,
Mijn complimenten met de verbeteringen van de nieuwe site.
Het integreren van ObsIndetify voor het determineren van onder andere nachtvlinders en andere insecten, is voor mij een grote vooruitgang.
Ook het uploaden van foto's gaat nu een stuk eenvoudiger.
Ik voer mijn waarnemingen vrijwel altijd via een desktop in en doe dat dan met meerdere waarnemingen, die bij elkaar horen, direct na elkaar.
De volgende twee zaken zouden me flink helpen om snel een groot aantal waarnemingen met een foto in te voeren:
Ten eerste zou het fijn zijn als je de foto's eenvoudig rechtstreeks zou kunnen slepen van bijvoorbeeld een foto programma naar de upload plek bij het iinvoeren van waarnemingen.
Ten tweede zou het me in mijn geval veel tijd sparen als ik de details zoals Methode, Activiteit en Levensstadium, net als bij de oude versie, zou kunnen bewaren en voor meerdere opeenvolgende waarnemingen zou kunnen gebruiken. Net zoals nu ook de datum en de locatie al worden bewaard voor opeenvolgende waarnemingen.
Met vriendelijke groet en verder veel succes,
Bernard Fransen

haakbek

Goedemorgen
Ik zou graag willen dat in de toplijst soorten de mossen en korstmossen uit elkaar gehaald worden , ze hebben niets met elkaar gemeen dus ik snap die samenvoeging toch niet Nu er een nieuwe site is , is het een goed moment om dit recht te zetten
Met vriendelijke groet
Hans Meijer