Hoofdmenu

Welke zwam?

Gestart door rupsje, februari 05, 2019, 17:59:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

rupsje

Vandaag,5-2-2018, Terwolde aan IJssel, op enorme (doorsnee ongeveer 60 cm) omgehakte boomstammen (dacht in eerste instantie aan populier, maar ben daar niet geheel zeker van). Weet iemand de naam van deze met het typische patroon onder de hoed ) Bij voorbaat dank,

Herman Damman


rupsje

ridderzwam

opkomende Elzenweerschijnzwam ??????????

groet,
Ria.

rupsje

Ria,

Bedankt voor je reactie!. Gezien de doorsnee van de boomstammen (vraag me thans af of het geen linde is), lijkt het mij geen els (of berk) te betreffen, waar die op voor kan komen.
Met vriendelijke groet,

Herman
rupsje

ridderzwam

de tweede foto linksonder: daar zie ik Grijze buisjeszwam
???

groetRia.

paddenstoelenmonster

Juist vandaag heb ik ook zo'n combinatie gevonden. Ik concludeerde dat het Gewone elfenbankjes waren. Als ze nog jong zijn worden ze bijna nooit goedgekeurd, maar als ik ze daarna volgroeid en veel platter en een donkere hoed er bij plaats, vogt wel goedkeuring. Ik heb de wijsheid echter niet in pacht, maar probeer juist zulke jonge en moeilijk te herkennen zwammen te leren kennen.
Met een hartelijke groet uit Schaarsbergen,
Henk Monster
Met een hartelijke groet uit Schaarsbergen bij Arnhem van Henk de (hout)zwamneus.

ridderzwam

ja Henk, je hebt helemaal gelijk met je Gew.elfenbankje.
Kijk Herman : maand lang gevolgd jan-feb vorig jaar....zie mijn foto's.

Hartelijke groet,
Ria.

rupsje

Hartelijk dank voor jullie hulp. Zet deze foto ('s) alsdan op grijze buisjeszwam plus gewoon elfenbankje.

Groet,

Herman
rupsje