Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Advies gevraagd Statief  (gelezen 389 keer)

JanHogenelst

• Member
Advies gevraagd Statief
« Gepost op: februari 03, 2019, 19:35:58 pm »

Beste allen,

Ik heb laatst eindelijk een telescoop gekocht! Ik ben nu echter ook op zoek naar een goed statief. Ik vogel niet zo vaak dus het hoedt het het beste van het beste te zijn, maar wel een gewoon degelijk statief. Heeft iemand tips (zowel nieuwe als tweedehandse statieven)?

Alvast hartelijk dank,
Jan

jpk

• Member
Re: Advies gevraagd Statief
« Reactie #1 Gepost op: februari 04, 2019, 18:45:30 pm »

Dag Jan,

Ik weet niet welke telescoop je gekocht hebt maar lees het lijntje in het bericht hier onder maar eens.
Misschien heb je hier iets aan?
Groeten, Jan Koen

Bart van Hoogstraten

• Betatest Herkenningsapp
  • *
« Reactie #2 Gepost op: februari 04, 2019, 18:52:41 pm »

Als je niet veel uit wil geven maar wel een degelijk en stabiel statief wil hebben (en een sterke schouder hebt) moet je deze hebben: https://www.statief-expert.nl/first-horizon-8115-2weg-statief-1800-mm
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks 15,- abonnementskosten!
http://waarneming.nl/donate.php

Wilfred

• Member
« Reactie #3 Gepost op: februari 04, 2019, 23:47:52 pm »

Een van de meest populaire telescoopstatieven is al eeuwenlang de Manfrotto 055 serie.
Daar bestaan verschillende versies van, tegenwoordig ook in het duurdere carbon.
Er staan er ook altijd wel een aantal gebruikt op Marktplaats.
Je zou voor tweedehands eens kunnen uitkijken naar een 055CLB (aluminium versie met clipsluiting).
Bij voorkeur een met videokop zoals de onder vogelaars al even befaamde Manfrotto 128RC kop.
Mocht je een statief vinden zonder kop: ik heb nog een goed uitziende/functionerende 700RC2 kop van Manfrotto liggen die ik wel kwijt wil.
Die heeft bij mij ook onder grote telescopen gezeten.
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.047 seconden met 20 queries.