Welke micro kan dit zijn??? (zat op berk) => Grote parelmot(?)

Gestart door Rayan Majoor, januari 30, 2019, 11:02:50 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/167054465
Microvlinder onbekend - Microlepidoptera spec. gezien op 2018-05-31 Barneveld - Landgoed de Schaffelaar
Foto's:








bij voorbaat dank Rayan Majoor
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Jelle Jacobsen

Groet,

Jelle Jacobsen
Validator nachtvlinders

Maarten Willems

Vriendelijke groet!

Maarten Willems

Rayan Majoor

Grote parelmot geeft de 'controleer determinatie'-knop ook al aan, maar kan ik er niet in herkennen. Sowieso mist ie dan de zilveren streepjes, maar ook bijvoorbeeld de zwarte vlekken bij de achterrand van de vleugel kloppen niet. Doet inderdaad ook wel aan Phyllocnistis denken, maar kan geen gelijkende soort vinden. Bovendien denk ik toch niet dat het dat genus is aangezien die vaak een veel langere, meer 'pluizige' franje hebben (terwijl deze vlinder echt een dichte, 'geordende' franje heeft) en de zwarte vlek bij de vleugelpunt zit daar niet in een zo duidelijke uitstulping van de vleugelrand. Goede suggesties allemaal, ook waar ik aan dacht, maar ik denk niet dat die het zijn... :-\
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Jelle Jacobsen

Groet,

Jelle Jacobsen
Validator nachtvlinders

Rayan Majoor

Hmm... erg afwijkende vorm dan wel. Maar dat is dan inderdaad nog het meest gelijkende wat ik kan vinden. Ik zal hem op grote parelmot zetten, bedankt :duim:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl