Weer eentje uit de oude doos - Kneu?

Gestart door mgieskens, januari 27, 2019, 16:08:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

mgieskens

Locatie: Katwijk - Berkheide
Tijd: Winter 1983/84
Ik denk zelf een juveniele of vrouwtje Kneu.
Opvallend is de dubbele V van de buitenste staartpennen.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

frankneijts

Ik denk eerder een wijfje Huismus Michèl: vrouwtjes Kneu zijn duidelijk donker getekend op de onderzijde, hebben een typische koptekening en een grijze ipv geelachtige snavel.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

mgieskens

Bedankt Frank, dat zijn goede argumenten waar ik wat mee kan.
Ik ben nu alleen verbaasd dat ik dat zelf niet heb gezien. In mijn jeugd Huismussen bij bosjes van nabij in de tuin gezien, dan zou je toch verwachten ...  :o
Mogelijk heeft de witte tekening op de staartpennen (en de locatie in de duinen) mij op het verkeerde been gezet.
Die witte staartpennen zit ik nog steeds een beetje mee. Als ik in de gids kijk zie ik ze niet, maar misschien moet ik gewoon even beter zoeken.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

frankneijts

Citaat van: mgieskens op januari 27, 2019, 18:57:47 PM
Bedankt Frank, dat zijn goede argumenten waar ik wat mee kan.
Ik ben nu alleen verbaasd dat ik dat zelf niet heb gezien. In mijn jeugd Huismussen bij bosjes van nabij in de tuin gezien, dan zou je toch verwachten ...  :o
Mogelijk heeft de witte tekening op de staartpennen (en de locatie in de duinen) mij op het verkeerde been gezet.
Die witte staartpennen zit ik nog steeds een beetje mee. Als ik in de gids kijk zie ik ze niet, maar misschien moet ik gewoon even beter zoeken.

Die staartpennen zijn ook niet wit maar doorzichtig en dat valt op omdat de andere staartpennen niet doorzichtig zijn omdat ze over elkaar zitten.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

mgieskens

Citaat van: frankneijts op januari 27, 2019, 18:59:51 PM
Citaat van: mgieskens op januari 27, 2019, 18:57:47 PM
Bedankt Frank, dat zijn goede argumenten waar ik wat mee kan.
Ik ben nu alleen verbaasd dat ik dat zelf niet heb gezien. In mijn jeugd Huismussen bij bosjes van nabij in de tuin gezien, dan zou je toch verwachten ...  :o
Mogelijk heeft de witte tekening op de staartpennen (en de locatie in de duinen) mij op het verkeerde been gezet.
Die witte staartpennen zit ik nog steeds een beetje mee. Als ik in de gids kijk zie ik ze niet, maar misschien moet ik gewoon even beter zoeken.

Die staartpennen zijn ook niet wit maar doorzichtig en dat valt op omdat de andere staartpennen niet doorzichtig zijn omdat ze over elkaar zitten.
:duim:
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft