Synchronisatie waarnemingen tussen Waarneming.nl en de NDFF

Gestart door hiskodevries, juli 04, 2019, 14:45:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Zo hier en daar op het forum komt de klacht naar voren dat data niet in het ndff uitvoerportaal /Verspreidingsatlas  terecht komt.

Daar zijn vandaag twee oorzaken voor gevonden (buiten het feit dat je eigen instellingen wel goed moeten staan natuurlijk)

1. In het nieuwe Waarneming.nl is een extra data deel instelling opgevoerd 'Open data' die niet gecommuniceerd was met de NDFF en daarom werd die data niet doorgezet naar het uitvoerportaal.

2. Sinds begin juni is de import in de ndff zelf vastgelopen welke sinds gisteren weer op gang is gebracht.

De achterstand die hierdoor is opgelopen zal in de komende dagen weggewerkt worden.


Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Coen van Tuijl

Beste Hisko,

Ik zie geen van mijn waarnemingen terug in de NDFF. Ook zie ik mijzelf niet terug in gebiedsstatistieken op wn.nl zelf.

In mijn eigen instellingen heb ik bij de tab 'Data delen' de optie 'deel mijn waarnemingen als open data' heb ik aangekruist evenals de optie 'deel embargowaarnemingen met vertrouwde partners.

Ik neem aan dat mijn instellingen wel goed staan. wat is er gaande?
Vriendelijke Groet,

Coen van Tuijl

hiskodevries

Coen , als jij niet in statistieken zichtbaar bent heb je bij je privacy instellingen 'Toon in statistieken' niet aangevinkt, of je hebt te weinig waarnemingen / soorten gezien.
Hoe jij constateert dan je waarnemingen niet in de ndff zouden staan, dat weet ik niet, dat zul je daar moeten navragen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Coen van Tuijl

Hisko, die is bij mij aangevinkt. om preciezer te zijn, alleen op de nieuwe versie van de website ben ik niet direct terug te vinden. op de oude website geen problemen.

Wanneer ik een gebied bekijk op de nieuwe versie staat rechtsmidden in het scherm een 'top-5' met aantal waarnemers. Daar sta ik niet tussen. Ik dacht dat dat weleens een zelfde 'bug' / instelling misser kon zijn als de synchronisatie tussen wn.nl en ndff. Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat dat niet het geval is.
Vriendelijke Groet,

Coen van Tuijl

hiskodevries

#4
nee Coen, op Waarneming.nl is niets uit de ndff zichtbaar.
Coen, over het niet van je eigen waarnemingen in de NDFF, hopelijk heeft niet iedereen daar toegang gekregen inmiddels. Als het goed is kunnen alleen mensen data bekijken die werken bij een instantie met een abonnement op de NDFF.
Even terugkomend op de informatie bij een gebied. JIj denkt dat je bij 1 of meer gebieden onterecht niet gemeld wordt als iemand die in de top 5 waarnemingen thuis hoort ?
Zoja welk gebied zou dat dan moeten zijn ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0