hoeveel waarnemingen invoeren van op dezelfde plaats

Gestart door wilvan, januari 16, 2019, 22:06:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

wilvan

Dag,

Ik heb 2 wildcamera's (op korte afstand van mekaar) die vele malen vossen, steenmarter, reƫen.....filmt en dit MEERMAALS per nacht of dag. Nu weet ik niet hoeveel maal je die waarnemingen (=gefilmde) moet invoeren en dit met de gemaakte filmpjes. Of anders: hoeveel waarnemingen zijn voldoende?

willy

Douwe van der Ploeg

Niks moet! Het ligt volkomen bij jezelf, als je het handig en leuk vindt om elke waarneming apart in te voeren: absoluut welkom! Vind je dat teveel werk en is voor jou 1 per dag per soort voldoende, helemaal prima!
Douwe van der Ploeg

wilvan

OK, ik dacht dat de beoordelaars teveel zouden zuchten. :lol:

hiskodevries

Citaat van: wilvan op januari 17, 2019, 10:43:37 AM
OK, ik dacht dat de beoordelaars teveel zouden zuchten. :lol:
wat je ook kan doen is per 'dag' het totaal per soort doorgeven
als je ziet of je waarneming automatisch wordt gevalideerd hoef je geen foto toe te voegen, als je ziet dat dit (nog) niet gebeurt voeg je wel een foto toe
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

wilvan

Dag,

De "vossen" worden wel automatisch gevalideerd en automatisch vervaagd. De andere dieren daarentegen vervaag ik zelf en dit uit veiligheid om cameradiefstal tegen te gaan.
Het zijn geen foto's maar filmpjes van elk 60 sec.

willy

lukasverboom

Citaat van: hiskodevries op januari 17, 2019, 11:03:22 AM
Citaat van: wilvan op januari 17, 2019, 10:43:37 AM
OK, ik dacht dat de beoordelaars teveel zouden zuchten. :lol:
wat je ook kan doen is per 'dag' het totaal per soort doorgeven
als je ziet of je waarneming automatisch wordt gevalideerd hoef je geen foto toe te voegen, als je ziet dat dit (nog) niet gebeurt voeg je wel een foto toe

Dat lijkt me niet handig. Als er tien keer een vos langs is gekomen lijkt het dan alsof er 10 vossen zijn waargenomen. Dan is losse waarnemingen beter.
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html