Gedetermineerde Braconidae

Gestart door GerardL, januari 09, 2019, 19:56:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

GerardL

Hallo forumlezers,

Heb afgelopen jaar een vrij groot aantal Braconidae naar Kees Achterberg gestuurd voor determinatie.
Omdat het om voor mij naast de wantsen niet te doen is om die ook nog eens te fotograferen en te benoemen,
heb ik ze per week op alcohol gezet en naar Kees verstuurd.
Kees was hier zeer enthousiast over en had het al over zeer zeldzaam, pas 1 keer of weinig gezien, nieuw voor
Nederland, en nieuwe soorten voor de wetenschap.
Nu vind ik dit weer jammer om ze niet op waarneming te zetten na al het werk wat hier voor gedaan is.

Nu is mijn probleem, dat ik ze niet kan invoeren zonder datum, omdat ik ze per week verzameld heb.
Weet iemand hier een oplossing voor ?

Of: ze op fictieve datum zetten (juiste week) en in opmerkingen-veld bijv. weekvangst ?

Grtzzzz

Gerard


paulhoekstra

Hoi,

Leuk dat je Braconidae hebt opgestuurd naar Kees van Achterberg! Eigenlijk zou je voor het invoeren een begin en eind-datum op moeten kunnen geven. Nu doet iedereen maar wat qua datum voor beesten die verzameld zijn met vallen. Sommigen voeren de einddatum in, anderen een begindatum. Bij nachtvlindervallen die een nacht hebben gestaan hebben ze als afspraak dat ze als datum de dag van het begin van de nacht invullen en als tijd 23:59.

Met het huidige waarneming.nl zal je helaas een fictieve datum moeten neerzetten, misschien maar een datum van midden in de week prikken? En vermeld dan maar in het opmerkingenveld de begin en eind-datum (en natuurlijk ook vermelden dat de determinatie door Kees van Achterberg is gedaan).

Groet,
Paul
groeten,
Paul

Fonsv

Erg leuk inderdaad. Moesten er soorten zijn die nog niet ingevoerd kunnen worden, post het hier of stuur mij een privébericht.  :blink: Voor de malaisevallen die ik bekeken heb tot nu toe heb ik telkens de einddatum gekozen en in de beschrijving de feitelijke vangstperiode aangegeven. Maar omdat de malaisevallen nooit langer dan 3 weken werden opgehangen is de invloed op de fenologie van waarneming.nl/waarnemingen.be ook gering.
Nieuwsgierig naar wespen in de Benelux? Neem dan zeker een kijkje in deze facebookgroep: https://www.facebook.com/groups/wespen/

Een interessante groep voor sluipwespen en schildwespen in continentaal Europa: https://www.facebook.com/groups/627045798106763/

GerardL

Fons ik heb je pm gestuurd

Grtzzzz

Gerard