Ik had mijn antwoord bij wensen gezet en hem nu hierheen verhuisd. Ik heb de pol nu wel gezien, maar vul hem niet in, omdat ik vind, dat ik hiervoor niet van belang ben.
Waarom worden PGO's ook niet betrokken bij dit soort beslissingen? Dat zijn vaak de organisaties die iets met de data doen.
Ik maak geen gebruik van de biotoopgegevens en vrijwel ook niet van Facebook. Dus geen pol gezien. Vind ik in dit geval ook niet zinvol.
Voor mij maakt het niets uit, zoals voor veel gebruikers denk ik. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om diegenen, die wel gebruik maken van de gegevens, vaak zullen die hier werken als admin. Ik vind, dat je het die mensen naast PGO's moet vragen.
Ik vond wel dat er heel veel soorten biotopen op stonden. Ik gebruikte meestal 210 duingebied en 521 erven enz. Maar in de duinen heb je ook hei, dus 230 heidegebied of 231 droge heide of 232 vochtige heide had ook gekund voor sommige delen, maar dan weet je weer niet dat het duingebied is. Aan de andere kant als je duingebied met heide als waardplant hebt gedaan voor bijvoorbeeld een wants is het ook redelijk duidelijk

.
Kortom.... het lijkt mij handig die mensen, oganisaties eens te vragen of ze de biotopen erbij willen hebben/gebruiken en als dat zo is hoe uitgebreid die biotopen beschreven moeten zijn. Ik weet zeker, dat iemand als bijvoorbeeld Berend Aukema (admin wantsen) dit topic niet zal zien. Zijn menig vind ik veel belangrijker dan de mijne.
Waarschijnlijk is (indien nodig) een eenvoudige vorm al ruim voldoende. Ik herinner me nog, dat we de temperatuur moesten vermelden.