Hoofdmenu

Kruisbloemige

Gestart door Tom van Noort, januari 04, 2019, 08:43:09 AM

Vorige topic - Volgende topic

Tom van Noort

Hallo,

Ik zou graag willen weten welke soort dit is. De planten (1x 30cm hoog, 1x 50cm hoog) stonden in 'n wegberm in een stuk van de stad dat de laatste jaren vaak vergraven is en waar veel zand is aangevoerd. Recentelijk is hier een bloemenperk aangelegd maar deze planten lijken niet aangeplant te zijn. Nabijgelegen soorten duiden m.i. niet op een zaaimengsel.

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/166246642
onzeker Kruisbloemenfamilie - Brassicaceae spec. gezien op 2019-01-03 Amersfoort - Isselt
Foto's:


















bij voorbaat dank Tom van Noort

Rien Ondersteijn

Even moest ik aan Barbarea denken, maar Sinapis Alba lijkt me wel een kandidaat.
Groene groe[n]tjes.Rien.

Tom van Noort


nielseimers

Ik had een andere soort bedacht, wat denken jullie van Zwaardherik?

Rien Ondersteijn

#4
Begrijpelijke keus qua blad bijv, maar ik dacht bij deze t eerst aan gele bloemen, maar belangrijker ;
ik ken Zwaardherik met zeer donkere kelkbladen[totaal anders als andere Kruisbloemigen] en die verwacht ik hier niet.



P.S. of zou dat ietsje rood nog gaan veranderen in donker ? En zou dat gele doorschijnende maar fake zijn en de kroonbladen gewoon wit ?
Groene groe[n]tjes.Rien.

dirder

Zeker iets ongewoons, dus geen Witte mosterd etc...
Groeten, Dirk Derdeyn.

Tom van Noort

...dus voorlopig maar even zo laten staan en binnenkort even teruggaan hopende dat de plant zich onder de huidige omstandigheden nog verder ontwikkelt?

Groet,

Tom.

Rien Ondersteijn

Als je kúnt: zéker doen !    :duim:
Groene groe[n]tjes.Rien.