In de schermen per soort en per waarnemer zou ik graag de mogelijkheid hebben om op provincie te filteren.
Als ik vanuit het algemene waarnemingen scherm: https://waarneming.nl/fieldwork/observations/daylist/?date=2019-01-02&species_group=1&province=12&rarity=
op een provincie gefilterd heb en daarna op een soort met meerdere waarnemingen klik, dan opent het scherm voor die soort met alle waarnemingen in NL zonder de mogelijkheid om (opnieuw) op provincie te filteren. Op de oude site hield hij het filter per provincie vast wat prettiger werkt.
mvg
Geert
Helemaal eens.
Voorkeur als je gefilterd hebt zoals in dit voorbeeld dat dan vasthouden als je doorklikt
Als dan niet kan dan zou provincie een van de filter mogelijkheden moeten worden.
Bij hele grote bezwaren zou het filteren op tekst van de lokatie ook bv op (ZL) de waarnemingen van Zeeland op moeten leveren.
Op de pagina met alle waarnemingen staan na filtering bij een soort bijvoorbeeld 4 locaties, dan ben ik benieuwd welke locaties dat dan zijn maar ik krijg ze niet terug in beeld als ik doorklik, met welke filter optie ik dat dan ook probeer.
terugkomend op de vraag:Als de datum getoond wordt zou het fijn zijn als de tijd beschikbaar is op de pagina maar dit mag ook in een tooltip, dan kun je het toch snel raadplegen zonder elke waarneming opnieuw te openen.
De status wordt gezet door het systeem (en validators) dat vind ik andere informatie dan of er een opmerking bij staat of een foto / geluid is toegevoegd. Voor mij als gewone gebruiker biedt dit zelfs geen enkele waarde, daarom is het tonen op de details pagina voldoende. (mogelijk dat dit voor validators anders is maar dan zou het voor die gebruikers anders afgehandeld moeten worden.
Ik zou dus graag ikonen zien als er een foto of geluid is toegevoegd. (hieronder aangeduid als extra)
Daarnaast extra info of commentaar mag weer met een ikoon aangegeven worden. (hieronder aangeduid als info)
rest (aantal, levenstadium, activiteit etc.) zoals het hiervoor wordt genoemd hoort bij de waarneming en zou ik dus achter het aantal houden daarna de locatie en waarnemer.
samenvattend zou het er dus zo uit mogen zien:
pagina per soort:
datum, aantal, activiteit, levensstadium, locatie, waarnemer, extra, info
ps waarom het soort id 2 keer in url?
pagina per waarnemer
datum, soort, aantal, activiteit, levensstadium, locatie, extra, info
pagina per gebied
datum, soort, aantal, activiteit, levensstadium, waarnemer, extra, info
groeten Joost