Hoofdmenu

geringde kolganzen

Gestart door ivanke, november 10, 2018, 18:42:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

ivanke

Gisteren bij de Oostvaardeersplassen, Jan van den Boschpad, in de buurt van De Oostvaarders heb ik 6-7 geringde kolganzen gezien. Ik heb wat foto's gemaakt, maar weet niet of de ringen volledig te lezen zijn, en ook niet wat ik ermee moet doen.

Cygnus

Dit lijkt een familie vers geringde Kolganzen vanwege het feit dat er geringde jongen bij zitten. Waarschijnlijk zijn deze onlangs in de Eempolders geringd. De code bestaat uit 3 tekens. De adulte vogel lijkt de vogel met code C2K, de andere vogels zullen ook wel van de C-serie zijn. Misschien heb je de codes in het veld genoteerd. Volledig afgelezen codes kun je invoeren in geese.org. 
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Jurgen Rotteveel

Leuke waarneming! De code's op de halsbanden of ringen van geringde ganzen kunnen ook gelijk in het veld ingevoerd worden via de handige app Birdring (hiervoor moet je wel eerst een account aanmaken op geese.org) https://birdring.nl/

OlivierO

Dag Ivanke,

Zou je in de toekomst de waarneming eerst willen ingeven in waarneming.nl of waarnemingen.be? Of als het in het buitenland is dan eventueel in observation.org. Eens je dat gedaan hebt kan je in het scherm van de waarneming zelf rechts kiezen voor "determineren via het forum". Op die manier komt het mee in de database en hebben we er ook iets aan. Nadien invoeren heeft als lastige bijkomstigheid dat het allemaal meer ruimte inneemt op de server en die ruimte kost geld. Vele kleintjes ...

Als je twijfelt over de soort kan je ook gewoon "vogel onbekend" ingeven en nadien wijzigen.

Dank je wel!


Groeten,
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.