Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag

Auteur Topic: Foto’s in het nieuwe waarneming.nl  (gelezen 2060 keer)

hiskodevries

• Forum beheerder
Re: Foto’s in het nieuwe waarneming.nl
« Reactie #60 Gepost op: januari 08, 2019, 15:29:43 pm »

Citaat
Zonder groen vinkje is jouw waarneming van nul en generlei waarde
klinkklare nonsens. elke waarneming is 'goed' tenzij het tegendeel is bewezen door de experts
zo worden ze ook doorgegeven aan de pgo`s en de NDFF
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=1534.0

FrankR

• Member
« Reactie #61 Gepost op: januari 09, 2019, 12:33:27 pm »

Een scenario.

Ik kom als argeloze natuurliefhebber terecht bij waarneming.nl omdat ik foto's van Bevers wil zien. Ik heb geen account, maar de welkom-pagina nodigt mij uit om te "ontdekken". Ik zoek foto's, dus ik kies "Foto's" in het uitrolmenu. Ik krijg een zoekinterface voorgeschoteld met een paar filtermogelijkheden w.o. (geavanceerd, want je probeert maar iets) "waarnemer" :huh: en "nulmeting" :huh:. Maar ik kan nergens "Bever" zoeken, ook niet na aanvinken "geavanceerd". Ik kan wel filteren op "zoogdieren". Dan krijg ik zoogdierfoto's te hooi en te gras. Ik ben een argeloze natuurliefhebber, dus ik realiseer me niet, dat ik weer terug moet naar het uitrolmenu om daar "Soorten" te kiezen en dan via een omweg bij foto's van Bevers te komen.
-=O=-

Frank Roos

gcusters

• Member
« Reactie #62 Gepost op: januari 09, 2019, 12:45:17 pm »

Een scenario.

Ik kom als argeloze natuurliefhebber terecht bij waarneming.nl omdat ik foto's van Bevers wil zien. Ik heb geen account, maar de welkom-pagina nodigt mij uit om te "ontdekken". Ik zoek foto's, dus ik kies "Foto's" in het uitrolmenu. Ik krijg een zoekinterface voorgeschoteld met een paar filtermogelijkheden w.o. (geavanceerd, want je probeert maar iets) "waarnemer" :huh: en "nulmeting" :huh:. Maar ik kan nergens "Bever" zoeken, ook niet na aanvinken "geavanceerd". Ik kan wel filteren op "zoogdieren". Dan krijg ik zoogdierfoto's te hooi en te gras. Ik ben een argeloze natuurliefhebber, dus ik realiseer me niet, dat ik weer terug moet naar het uitrolmenu om daar "Soorten" te kiezen en dan via een omweg bij foto's van Bevers te komen.
Bij mij staat in het midden bij de filters: selecteer soort waar ik oa bever kan invoeren.
MVG
Geert

FrankR

• Member
« Reactie #63 Gepost op: januari 09, 2019, 12:49:35 pm »

Bij mij staat in het midden bij de filters: selecteer soort waar ik oa bever kan invoeren.
MVG
Geert
Gut, totaal over heen gekeken. Ik ga me schamen .... :rolleye:
-=O=-

Frank Roos

Erik van Dijk

• Observado Admin
  • *
« Reactie #64 Gepost op: januari 22, 2019, 21:36:54 pm »

Een ander onderwerp maar wel over foto's. Het nieuwe waarneming.nl kan een veel betere resolutie van de foto's aan, maar bij welke afmetingen is het resultaat optimaal om vertekening door comprimeren te voorkomen.

Dit was 3 bij 4 en 800 pixels breed.

Wat is het nu of op termijn?

Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

Avifauna Rijk van Nijmegen:
http://nijmegen.waarneming.nl/atlas_start.php?groep=1

HvG

• Member
« Reactie #65 Gepost op: januari 23, 2019, 14:21:22 pm »

Een ander onderwerp maar wel over foto's. Het nieuwe waarneming.nl kan een veel betere resolutie van de foto's aan, maar bij welke afmetingen is het resultaat optimaal om vertekening door comprimeren te voorkomen.

Een te grote foto wordt op de nieuwe site zo te zien verkleind naar 1000 pixels (foto was ruim 3000 pixels breed).
https://waarneming.nl/media/photo/019/487/19487461.jpg

Zie eigenlijk weinig of geen verschil in kwaliteit als ik die foto zelf verklein (1000*750).
https://waarneming.nl/media/photo/019/487/19487351.jpg
Vriendelijke groeten,
Henk Soepenberg

Christophe Reijman

• Member
« Reactie #66 Gepost op: januari 23, 2019, 22:28:15 pm »

Hallo allemaal!

Ik heb een paar probleempjes ondervonden bij het uploaden van foto's en ik weet niet goed of dat aan mij ligt. Foto's komen bijna altijd als liggend formaat op de site. Ik heb net een aantal digiscoopfoto's gemaakt die staand het beste overkomen. Als ik ze probeer te uploaden dan lukt het me niet ze te draaien (of ze komen al gedraaid naar liggend in beeld zodat ik ze kan uploaden).
Ik wil dus òf de foto kunnen draaien op jullie site, òf dat de foto zo geüpload wordt zoals deze wordt aangeboden (in mijn geval staand).
Kunnen jullie hier wat mee? Of kan ik het op een andere manier regelen dat mijn foto's toch gewoon op de site kunnen komen? Ik vind het zo jammer anders.

Groetjes,

Christophe

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #67 Gepost op: januari 24, 2019, 09:01:05 am »

Even opgezocht 1000 * 1000 pixels
foto`s die groter zijn worden door de server geresized.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=1534.0

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #68 Gepost op: januari 24, 2019, 09:08:57 am »

Hallo allemaal!

Ik heb een paar probleempjes ondervonden bij het uploaden van foto's en ik weet niet goed of dat aan mij ligt. Foto's komen bijna altijd als liggend formaat op de site. Ik heb net een aantal digiscoopfoto's gemaakt die staand het beste overkomen. Als ik ze probeer te uploaden dan lukt het me niet ze te draaien (of ze komen al gedraaid naar liggend in beeld zodat ik ze kan uploaden).
Ik wil dus òf de foto kunnen draaien op jullie site, òf dat de foto zo geüpload wordt zoals deze wordt aangeboden (in mijn geval staand).
Kunnen jullie hier wat mee? Of kan ik het op een andere manier regelen dat mijn foto's toch gewoon op de site kunnen komen? Ik vind het zo jammer anders.

Groetjes,

Christophe
Christophe. ik vermoed dat dit met het orientation in de exif te maken heeft. bij uploaden wordt daar niet naar gekeken. Intelligente fotoprogramma`s doen dat wel en kantelen de foto a.h.v. dit gegeven zelf de goede kant op.
Wil je een paar van die foto`s even emailen naar info@waarneming.nl ?
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2019, 09:14:23 am door hiskodevries »

Christophe Reijman

• Member
« Reactie #69 Gepost op: januari 27, 2019, 19:43:06 pm »

Hoi Hisko,

Dank voor je reactie. Ik zal een paar foto's naar je mailen.

Groetjes,

Christophe

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #70 Gepost op: januari 28, 2019, 14:19:37 pm »

die zijn ontvangen dank je wel

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #71 Gepost op: januari 30, 2019, 13:25:04 pm »

Christophe wil je testen of de foto’s nu wel correct binnen komen?

Christophe Reijman

• Member
« Reactie #72 Gepost op: januari 31, 2019, 16:54:42 pm »

Hoi Hisko,

Net wat foto's van Mobiel op computer gezet. Deze geüpload naar de site en dit ging prima. Ik ga nog wel een staande foto proberen want deze bestandsformaatjes waren wat gecropt. Je hoort het zsm. So far, so good dus!

Groetjes,

Christophe

HvG

• Member
« Reactie #73 Gepost op: februari 01, 2019, 14:02:29 pm »

Op de nieuwe site worden geüploade foto's blijkbaar verscherpt. Kan ik ergens aangeven dat ik dat niet wil?
Vriendelijke groeten,
Henk Soepenberg

Lia Lof

• Member
« Reactie #74 Gepost op: februari 01, 2019, 14:14:25 pm »

Gisteren ineens geen foto's meer kunnen uploaden. Kreeg de melding dat bestanden te groot zijn. "Max. 10" was mij niet duidelijk wat ermee bedoeld wordt. Wat 10? 10 km, 10 pix, 10 foto's ?? Heb nu het aantal pixels verkleind naar 1500 en het uploaden gaat weer prima. Toch vreemd, dat ik het verkleinen ineens zelf moet doen, want in de handleiding staat (nog steeds) dat Waarneming.nl voor het verkleinen zorgt. Wat meer duidelijkheid is aan te bevelen.

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #75 Gepost op: februari 01, 2019, 15:18:12 pm »

Op de nieuwe site worden geüploade foto's blijkbaar verscherpt. Kan ik ergens aangeven dat ik dat niet wil?
als je de foto`s upload met maximaal 1000*1000 pixels gebeurt niets met je foto`s

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #76 Gepost op: februari 01, 2019, 15:21:47 pm »

Gisteren ineens geen foto's meer kunnen uploaden. Kreeg de melding dat bestanden te groot zijn. "Max. 10" was mij niet duidelijk wat ermee bedoeld wordt. Wat 10? 10 km, 10 pix, 10 foto's ?? Heb nu het aantal pixels verkleind naar 1500 en het uploaden gaat weer prima. Toch vreemd, dat ik het verkleinen ineens zelf moet doen, want in de handleiding staat (nog steeds) dat Waarneming.nl voor het verkleinen zorgt. Wat meer duidelijkheid is aan te bevelen.
staat toch keurig een foto bij https://waarneming.nl/observation/167088907/

HvG

• Member
« Reactie #77 Gepost op: februari 01, 2019, 15:59:50 pm »

als je de foto`s upload met maximaal 1000*1000 pixels gebeurt niets met je foto`s

Ah oké, doen we dat. Dank je, Hisko.

Vriendelijke groeten,
Henk Soepenberg
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.023 seconden met 20 queries.