Hoofdmenu

raar!!

Gestart door bruggeman, maart 26, 2008, 19:39:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

bruggeman

Op een dode stam van waarschijnlijk een dode populier vond ik deze dingetjes. Ze voelen een beetje houtig aan althans de grootste. Ik he be geen idee wat het kan zijn (en het materiaal is niet in de beste conditie meer helaas). Wie kent deze deingen?
Ik heb even gedacht aan een spechtensmidse met een hazelnootbolster, maar de foto hierna lijkt dat niet te bevestigen,

Ida
groet,
Ida

bruggeman

#1
en nog eentje, wat jonger denk ik.

met dank aan iedereen die wil meedenken,

Ida
groet,
Ida

marcel123

#2
waar stonden deze, toch niet in Zoetermeer? En is het vergroeid met de populier of zit het er los in (en is het dus later aangebracht).

En zitten ze op de populier of aan de boomvoet van de populier (in de grond)?

En hoeveel tanden zitten er per tube/tuitje/cilinder?

bruggeman

#3
Nee in Bunnik (prov. Utr).  Staan ze in Zoetermeer ook?

Ja vergroeid met populier (voor zover ik kan zien het is zelfs onder de microscoop een nogal chaotisch geheel).

Als ik me goed herinner is het een stuk liggende stam (ik moet toch nog een keer terug vanwege de paddestoelen die er staan dan zal ik dit bekijken), maar ik herinner me dat ik dacht het hout zal toch niet aan het uitlopen zijn en toen constateerde dat het wel erg oud hout was en dat de uoitloopsels houtig aanvoelden)

Er zijn ca (heel moeilijk te zien) 6 onregelmatige tanden die zelf ook nog weer onregelmatige gedeeld zijn.

nog een foto

Ik blijf benieuwd? een gal misschien?

Ida
groet,
Ida

marcel123

CiteerJa vergroeid met populier (voor zover ik kan zien het is zelfs onder de microscoop een nogal chaotisch geheel).
De cilinders zitten dus aan elkaar vast en zitten niet elk los van elkaar in de grond?

bruggeman

Het is erg oud en gedeeltelijk afgebroken materiaal, maar ik meen toch van de geen met al die slippen te kunnen zien dat ze aan de basis wel afzonderlijk herkenbaar zijn maar dicht tegen elkaar aanzitten en waarschijnlijk vergroeid. Ze groeien uit de schors van een dikke stam,

Ida
groet,
Ida

bruggeman

groet,
Ida