Frustraties! (goed bedoeld!)

Gestart door Ted van der Knaap, december 11, 2018, 23:06:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

Ik open even een nieuw draadje ivm de nieuwe site.

Dit is geen topic met verwijten naar de makers van de nieuwe site maar meer om zelf wat "stoom" af te blazen omdat dingen niet lukken, je tegen frustraties aanloopt omdat je jaren gewend bent naar links te gaan en nu in een keer moet je naar rechts.
Dat gaat met horten en stoten.

Vertel hier waar je tegenaan loopt.


* Heb net >30 wn op de nieuwe manier ingevoerd en ben blijkbaar een vinkje vergeten want het overgrote deel staat op onzeker!
* Kan niet meer dan 5 foto's uploaden
* Wn ingevoerd met satelietkaartje, wil je de volgende invoeren krijg je 'm zonder sateliet moet je weer 'n knopje indrukken om daar naar
   terug te gaan.
* Bij (kleur)ringdragend zijn de 3 opties (tags) verdwenen, wel/niet gemeld/help
* Ik mis de groepssamenstelling om aan te geven hoeveel man/vrouw/juv je gezien hebt
* Als ik de cursor op m'n ingevoerde wn zette zag je de details en kon je bv zien welke ring/code de vogel had, dat is weg!
* Bij satelietkaartje staan geen straatnamen meer, lastig.

Tegenover deze frustraties een shout out voor datum en soort die dmv invoer foto's automatisch verschijnt!

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

SlechtValk

Adem in adem uit! :P

Zo te zien veel functionaliteit die gewoon nog niet in de nieuwe site zit... maar hoogstwaarschijnlijk wel terug gaat komen...

In de tussentijd proberen we het met de nieuwe site, en lukt het echt niet heb je in het menu nog de knop "Oude site" welke de pagina's min of meer laat zien zoals ze in de oude site waren...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Hasch

Even goed bedoeld, maar zou best handig zijn als......

Dit jaar probeert Sovon de sexratio van de krakeenden in kaart te krijgen. Tel dus de exacte aantallen dames en heren maar kan het op de nieuwe site niet invoeren. Zou meer dan fijn zijn als met enige urgentie kan worden gerealiseerd dat de GROEPSSAMENSTELLING ingevoerd kan worden.
Goede groet, Hasch

hiskodevries

Meer dan 5 foto's bij 1 waarneming is ook wel overdreven veel. 1 goede foto is genoeg
Groepssamenstelling gaat prima via de app's
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

lukasverboom

Citaat van: hiskodevries op januari 19, 2019, 15:04:33 PM
Meer dan 5 foto's bij 1 waarneming is ook wel overdreven veel. 1 goede foto is genoeg

Voor vogels wel, voor veel andere groepen niet. Zeker niet als er een microscoop aan te pas komt.
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

hiskodevries

Citaat van: lukasverboom op januari 19, 2019, 16:02:36 PM
Citaat van: hiskodevries op januari 19, 2019, 15:04:33 PM
Meer dan 5 foto's bij 1 waarneming is ook wel overdreven veel. 1 goede foto is genoeg

Voor vogels wel, voor veel andere groepen niet. Zeker niet als er een microscoop aan te pas komt.
ook dan zul je aan minder dan vijf genoeg hebben. Je maakt mij niet wijs dat je meer dan 5 onderscheidende kernmerken hebt om een soort op naam te brengen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

thijsdegraaf

#6
CiteerVoor vogels wel, voor veel andere groepen niet. Zeker niet als er een microscoop aan te pas komt.

Als dat eens voorkomt, kun je er toch later een foto aan toevoegen? Ik voer nu niets in door gebrek aan insecten, maar als ik 'bewerk' aanklik bij een ingevoerde soort, zie ik, dat ik nog steeds foto's kan toevoegen. De enkele keer, dat het bij mijn insecten voorkomt, dat ik boven de vijf zit, heb ik meestal later detailfoto's gemaakt (of foto's van een kweek). En dat zijn toch uitzonderingen.

Henk Soepenberg

Citaat van: thijsdegraaf op januari 19, 2019, 16:23:42 PM
CiteerVoor vogels wel, voor veel andere groepen niet. Zeker niet als er een microscoop aan te pas komt.

Als dat eens voorkomt, kun je er toch later een foto aan toevoegen? Ik voer nu niets in door gebrek aan insecten, maar als ik 'bewerk' aanklik bij een ingevoerde soort, zie ik, dat ik nog steeds foto's kan toevoegen. De enkele keer, dat het bij mijn insecten voorkomt, dat ik boven de vijf zit, heb ik meestal later detailfoto's gemaakt (of foto's van een kweek). En dat zijn toch uitzonderingen.

Even getest Thijs: waarneming met 5 foto's ingevoerd; op bewerk geklikt, en inderdaad, ik kan weer foto's aan de waarneming toevoegen  ;)
Vriendelijke groeten,
Henk

thijsdegraaf

CiteerEven getest Thijs: waarneming met 5 foto's ingevoerd; op bewerk geklikt, en inderdaad, ik kan weer foto's aan de waarneming toevoegen  ;)

Dan zie ik hier geen probleem Henk   :duim:  :blink:. Soms erger ik me wel eens als ik een aantal vrijwel dezelfde foto's zie, die niet veel toevoegen, van één Waarneming. Is jaren geleden eens besproken in een topic herinner ik me nog.

lukasverboom

Ik weet dat dit kan, ik ging alleen in op de opmerking dat minder dan 5 foto's altijd genoeg is. Dat is vaak inderdaad wel zo, maar niet altijd. Bij een microscopische determinatie van mossen en korstmossen is bijna altijd meer nodig.
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

thijsdegraaf

#10
Nee, dat kan ik me voorstellen Lukas. Iedereen gaat van zijn eigen 'voorkeursgroep' uit  :blink:. Ik kweek soms nimfjes tot volwassen wants. Dan komen er ook meer foto's, maar dat gaat prima zo. Het lijkt me, dat je met detailfoto's van mossen eerst op de computer uitzoekt welke je erop wil zetten. Daarvoor hoeft niets veranderd worden.