Valt hier nog iets over te zeggen...? => Viervlekbrandnetelsnuitkever?

Gestart door Rayan Majoor, december 08, 2018, 18:00:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/165477794
Kevers en Torren onbekend - Coleoptera indet. gezien op 2018-05-03 Barneveld - Landgoed de Schaffelaar
Foto's:


bij voorbaat dank Rayan Majoor
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

thijsdegraaf

Lijkt in ieder geval op Mogulones asperifoliarum :-\ :-\ :-\   :blink:

Rayan Majoor

Daar heeft ie inderdaad wel wat van weg... ook wat grootte betreft. Zet ik hem voorlopig daarop, bedankt :duim:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

jck


Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

jck

Sorry, Rayan, niet gezien. De soort waar een beestje op zit is niet altijd bepalend maar Mogulones zit op Boraginaceae, volgens Kerbtier. Ik vroeg me af of dit een Nedyus was - die zitten wel op brandnetels.

James

Rayan Majoor

Hmm... die vind ik ook nog wel iets meer overeenkomen wat uiterlijk betreft. En dan zou de plant waar ie op zit logischer zijn, ook al kunnen ze inderdaad ook best eens op vakantie zijn. In ieder geval zet ik hem dan maar op Nedyus quadrimaculatus onzeker. Bedankt :duim:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl