Wensen voor Waarneming.nl (Nieuwe versie)

Gestart door hiskodevries, december 07, 2018, 11:06:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

gbeersma

Hoewel het er op lijkt dat de software beter aan het worden is worden er nog veel voorstellen gedaan die echt nergens op slaan. Ik wilde vanmiddag een vervellingshuidje van een libel invoeren en kreeg de hoornaarroofvlieg (zekerheid 100% !) samen met 3 andere vliegensoorten als optie. Kan er geen mogelijkheid komen waarbij je als waarnemer zelf de soortgroep aanklikt waarbinnen de software dan een keuze kan gaan maken? Dan wordt het foutenpercentage niet alleen veel kleiner, maar krijg je ook opties waartussen je echt moet gaan kiezen, wat de kwaliteit van de invoer zeker ten goede zal komen.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

Gert Veurink

hey, die nieuwe site begint t te winnen van de oude... lekker bezig!
:duim:
groet!
Gert Veurink



Douwe van der Ploeg

Als ik een waarneming in wil voeren, klik ik op Invoeren -> Waarneming, klik in het vakje voor datum en gebruik daarna het toetsenbord.
Datum wijzigen -tab-
Tijdstip wijzigen - tab-
Soortveld, ik type... gebeurt niks. Idem voor Activiteit, levensstadium etc. Als je erop klikt mag je kiezen, als je via tab erop komt kan je niks doen. Kost me steeds weer het grijpen naar een muis en een klik.

Ik wens met grote wenserigheid dat ik met een tab ook gebruik kan maken van die opties.
Douwe van der Ploeg

hiskodevries

#1173
Douwe, in die afrol vakken moet je even een enter geven, dan komt het zoekveld te voorschijn.
volgens mij kun je overal met tab en shift tab komen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Bart van Hoogstraten

Ik zie hem in het wensenoverzicht niet staan maar waar ik nog regelmatig voor terug ga naar de oude site: bij plantensoortinformatie "waardplant". Ik vind het erg handig bij het zoeken naar een soort (vooral bij mijnen, roesten, gallen, luizen en dat soort gespuis).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Douwe van der Ploeg

Citaat van: hiskodevries op juni 13, 2019, 07:39:04 AM
Douwe, in die afrol vakken moet je even een enter geven, dan komt het zoekveld te voorschijn.
volgens mij kun je overal met tab en shift tab komen

Ah, top!  :duim:
Douwe van der Ploeg

RutgerB

Citaat van: Douwe van der Ploeg op juni 14, 2019, 00:43:20 AM
Citaat van: hiskodevries op juni 13, 2019, 07:39:04 AM
Douwe, in die afrol vakken moet je even een enter geven, dan komt het zoekveld te voorschijn.
volgens mij kun je overal met tab en shift tab komen

Ah, top!  :duim:
Je moet wel heel wat tabjes geven voordat je bij 'bewaar' komt. Kan dat niet op 1 of andere manier sneller?

bramquist

Citaat van: Rutger Barendse op juni 14, 2019, 09:57:39 AM
Citaat van: Douwe van der Ploeg op juni 14, 2019, 00:43:20 AM
Citaat van: hiskodevries op juni 13, 2019, 07:39:04 AM
Douwe, in die afrol vakken moet je even een enter geven, dan komt het zoekveld te voorschijn.
volgens mij kun je overal met tab en shift tab komen

Ah, top!  :duim:
Je moet wel heel wat tabjes geven voordat je bij 'bewaar' komt. Kan dat niet op 1 of andere manier sneller?
Ctrl B?
Groeten,

Bram Quist

OlivierO

#1178
Citaat van: hiskodevries op juni 11, 2019, 14:13:10 PM
Citaat van: OlivierO op juni 10, 2019, 18:54:52 PM
Een nieuwe wens:

Als je op deze pagina op een soortnaam klikt, dan kom je bij alle waarnemingen van die soort.

Op de oude site was dat anders, dan kwam je bij alle waarnemingen van die soort die je zélf gedaan had.

Zou het kunnen gewijzigd worden naar zoals het was op de oude site?
en op dat moment was degene die dat deed de weg kwijt, want daar kwam maar moeilijk weer uit . vandaar deze https://waarneming.nl/users/23/observations/?after_date=2017-06-10&before_date=2019-06-10&species_group=&rarity=&search=&advanced=on&species=26&sex=&province=&life_stage=&activity=&method=&validation_status=
of het zoeken gebruiken. of vanuit je levenslijst

Kan je mij uitleggen wat de logica is daarachter?

Ik verwacht als ik naar mijn waarnemingen ga en als ik op een soortnaam klik, dat ik dan ook bij mijn waarneminge van die soort(naam) uitkom. Zo logisch was het ook op de oude site. Moeilijker moet je het niet maken wat mij betreft ...
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

hiskodevries

Olivier , Soms moet je verwachtingen bijstellen of geduld hebben of gewijzigde logica accepteren
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

OlivierO

Citaat van: hiskodevries op juni 15, 2019, 15:35:02 PM
Olivier , Soms moet je verwachtingen bijstellen of geduld hebben of gewijzigde logica accepteren

Hisko, soms moet je misschien eens de moeite nemen om iets (verstaanbaar) uit te leggen, wat de gedachtengang is achter een bepaalde verandering. Je moet je daarbij ook niet elke keer aangevallen voelen. Dit is immers een wensentopic, wij geven wensen (of hiaten) door, maar het lijkt wel of je dat niet wil ...

Meerdere keren stuur je mensen die een wens hebben met een kluitje in het riet, terwijl niemand er kop noch staart aan kan krijgen waarom sommige dingen plots anders zijn of zelfs gewoon verdwenen zijn. Probeer misschien zelf in te zien dat jij niet altijd gelijk hebt en dat sommige dingen beter niet gewijzigd zouden zijn geweest. Een aantal mensen hier steken heel veel moeite in een uitleg waarom iets op een andere manier beter is, maar elke keer komt er een halfslachtige uitleg, precies of je voelt je in het nauw gedreven. Voor zowel jou als voor de mensen die met wensen/suggesties/... komen aandraven is dat echt niet aangenaam. Mensen krijgen al schrik om iets te melden of te vragen, want als het per ongeluk geen bug blijkt te zijn maar een wens (huh??) worden we af afgeblaft.

Voor mij hoeft het alleszins een tijd niet meer, ik hoop dat andere mensen wel nog de moed hebben om een suggestie te doen.

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

RutgerB

Invoeren waarneming
- Onthoudt het zoomniveau van een ingevoerde waarneming. Zoom dus niet uit naar het gebied er omheen. Nu moet ik vrijwel altijd weer inzoomen. Andersom zou ik zelden moeten uitzoomen.
- Tabtoets werkt, maar je tabt mij te veel tot je bij bewaar komt. Dat kan handiger.
- Na bewaar (muis-klik of handmatige enter) zou je weer standaard in soortkeuze moeten komen en dus meteen moeten kunnen typen. Niet eerst weer een muisklik.

Waarneming zelf
- De taal van de waarnemer is niet zichtbaar bij de waarneming. Niet handig in ieder geval in waarnemingen.be

Verspreidingskaarten
- De hokken / blauwe bolletjes op de verspreidingskaart zijn niet aanklikbaar. Ik zou graag vanuit die kaart naar specifieke waarnemingen willen kunnen
- De status escape-ja (bij inheemse soorten) heeft op de kaart liever een andere kleur. Voorbeeld https://waarnemingen.be/species/7003/maps/?start_date=2018-06-13&interval=31536000&end_date=2019-06-13&map_type=grid10k  Vroeger waren dat blauwe vakjes. Ik gebruikte dat ook voor controles.



thijsdegraaf

#1182
Wensje:
Nieuwe overzicht bladluizen https://waarneming.nl/taxa/10808/  Oude overzicht bladluizen:  https://waarneming.nl/familie/view/10808

Nieuwe overzicht veel mooier, maar ik mis 'foto's wel aanwezig' van de oude. Ik gebruik het vaak om te kijken of er geschikte foto's tussen zitten om bij de informatie te zetten. Ook bij blindwantsen en bodemwantsen heb ik er veel gebruik van gemaakt.
Maar ook voor een geïnteresseerde lijkt het me handig om een kijkje te nemen.

hiskodevries

Citaat van: thijsdegraaf op juni 16, 2019, 10:15:27 AM
Wensje:
Nieuwe overzicht bladluizen https://waarneming.nl/taxa/10808/  Oude overzicht bladluizen:  https://waarneming.nl/familie/view/10808

Nieuwe overzicht veel mooier, maar ik mis 'foto's wel aanwezig' van de oude. Ik gebruik het vaak om te kijken of er geschikte foto's tussen zitten om bij de informatie te zetten. Ook bij blindwantsen en bodemwantsen heb ik er veel gebruik van gemaakt.
Maar ook voor een geïnteresseerde lijkt het me handig om een kijkje te nemen.
dat zien alleen validatoren.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

cranefly

Paar vraagjes over de logica achter de veranderingen in de cirkeldiagrammen op de persoonlijke profielpagina.

Waarom staan de geziene soorten in een random-volgorde? (Tweede grafiek, zie bijlage). In tegenstelling tot de waarnemingen staan de soorten niet op aantal (zoals op de oude site), maar ook niet op alfabet, noch op een taxonomisch logische volgorde...

En waarom hebben de respectievelijke soortgroepen niet gewoon in beide grafieken (waarnemingen/ soorten) dezelfde kleur? (Zoals op de oude site)

En waarom staan er geen percentages meer bij? (Zoals op de oude site) Laat dan de hele cirkeldiagram ook gewoon weg zou ik zeggen.

Erg onlogisch en onnodig allemaal...

Vr. Groeten,
Reindert van Eekelen

thijsdegraaf

#1185
Wens:
CiteerNieuwe overzicht bladluizen https://waarneming.nl/taxa/10808/  Oude overzicht bladluizen:  https://waarneming.nl/familie/view/10808
Nieuwe overzicht veel mooier, maar ik mis 'foto's wel aanwezig' van de oude. Ik gebruik het vaak om te kijken of er geschikte foto's tussen zitten om bij de informatie te zetten. Ook bij blindwantsen en bodemwantsen heb ik er veel gebruik van gemaakt.
Maar ook voor een geïnteresseerde lijkt het me handig om een kijkje te nemen.
Citeerdat zien alleen validatoren.
Ik ben slechts informatieschrijver (expert wantsen,..) en mag in die hoedanigheid foto's toevoegen bij informatie en familieoverzicht voor Waarneming. Daardoor is het voor de groep, waar ik bij hoor ook handig. Dat zou voor mij betekenen, dat ik ermee stop. Ik ga geen onnodige tijd aan iets besteden.
Wat is het nut om het voor gewone gebruikers verborgen te houden?

Rien Ondersteijn

Reindert-als je met je muis op je diagram klikt zie je je de percentages-ik gebruik dat diagram nooit.
[Misschien moet je opnieuw inloggen-dat kan helpen ]
Groene groe[n]tjes.Rien.

thijsdegraaf

#1187
CiteerIk ben slechts informatieschrijver (expert wantsen,..) en mag in die hoedanigheid foto's toevoegen bij informatie en familieoverzicht voor Waarneming. Daardoor is het voor de groep, waar ik bij hoor ook handig. Dat zou voor mij betekenen, dat ik ermee stop. Ik ga geen onnodige tijd aan iets besteden.
Wat is het nut om het voor gewone gebruikers verborgen te houden?

Heb net de blindwantsen via de oude site gecontroleerd op nieuwe foto's, die goedgekeurd zijn door Berend Aukema.
Vond twee soorten waarvan tot nu toe geen foto's waren. Heb ze toegevoegd aan de informatie, die ik al geschreven had en in het familie overzicht van Waarneming geplaatst.
Zeekraalsteilneus - Orthotylus rubidus (Puton, 1874) en Zwartkopsparrenboswants - Pinalitus atomarius (Meyer-Dür, 1843) Zo klaar.
Met de nieuwe site moet ik alle soorten, waarvan geen foto's zijn, openen om te kijken of er nieuwe foto's bij zijn gekomen (en natuurlijk de datum veranderen om wat verder terug te kunnen zoeken). Daar gaat veel meer tijd in zitten. Die ik er voor Waarneming in wil stoppen als 'foto's wel aanwezig' er niet meer bij staat. Maar op deze manier natuurlijk niet (het is er wel, maar alleen voor validatoren).

Daarna heb ik ze in beschrijving genus gezet, dat is wat meer werk: https://waarneming.nl/soort/info/687989 en https://waarneming.nl/soort/info/597929
Misschien geeft dit inzicht, waarom het handig is voor mij en anderen, die geen admin zijn en waarom ik me behoorlijk ergerde aan het zeer korte antwoord
Citeerdat zien alleen validatoren.

caliprobola

Kan de methode "sporen" ook voor dagvlinders geactiveerd worden. Zo vond ik vandaag een hibernaculum (winternestje) van een dagvlinderrups. De winter is al lang voorbij dus de rups zat er niet meer in.

cranefly

Citaat van: Rien Ondersteijn op juni 16, 2019, 18:58:23 PM
Reindert-als je met je muis op je diagram klikt zie je je de percentages

Bedankt voor je reactie Rien, was me nog niet opgevallen...misschien omdat ik nooit een muis gebruik  :blink:

Blijft de grote vraag waarom de soorten in een random volgorde staan en waarom het blijkbaar handig werd geacht om de kleuren van de soortgroepen per grafiek te laten verschillen.

Net als geldt voor vele andere onlogische, onergonomische en gebuiksonvriendelijke "verbeteringen" zal het echter wel voor altijd gissen blijven naar het waarom. Wat zou het toch fijn zijn als er 'ns één keer één iemand die dit soort dingen heeft bedacht hier zou reageren en met een zinnige verklaring zou komen....

Vr. Groeten,
Reindert van Eekelen

cranefly

Citaat van: thijsdegraaf op juni 16, 2019, 10:15:27 AM
Nieuwe overzicht veel mooier, maar ik mis 'foto's wel aanwezig' van de oude.

Citaat van: thijsdegraaf op juni 16, 2019, 19:23:55 PM
Met de nieuwe site moet ik alle soorten, waarvan geen foto's zijn, openen om te kijken of er nieuwe foto's bij zijn gekomen.

In dezelfde lijn en even onhandig (voor de gebruiker): het weglaten van het donkerblauwe info-icoontje bij soorten waar extra informatie bijstaat. Op de oude site zijn, bij grotere/moeilijke families, de soorten met een donkerblauwe 'i' meestal de eerste waar ik kijk, omdat het vaak om de meest voorkomende soorten staat, of omdat er goede aanknopingspunten voor determinatie worden gegeven. Nu moet ik alle soorten één voor één aanklikken op zoek naar info.

Net als veel andere wijzigingen op de nieuwe site lijkt het weglaten van zaken zoals het i-icoon en de 'wel foto's aanwezig'-opmerking te zijn ingegeven door het streven om pagina's er leger en makkelijker uit te laten zien. Dat werkt: veel pagina's zien er idd. veel simpeler uit... Dit is evenwel alleen leuk voor de argeloze voorbijganger, want wanneer je die eenvoudig ogende, slick vormgegeven pagina daadwerkelijk ergens voor wilt gebruiken, dan blijkt alles juist 10x moeilijker en omslachtiger te zijn geworden...

Vr. Groeten,
Reindert van Eekelen

hiskodevries

Citaat van: caliprobola op juni 16, 2019, 22:44:03 PM
Kan de methode "sporen" ook voor dagvlinders geactiveerd worden. Zo vond ik vandaag een hibernaculum (winternestje) van een dagvlinderrups. De winter is al lang voorbij dus de rups zat er niet meer in.
Pieter, nee. de verwachte opbrengst is 100 waarnemingen, om daar dan tot in de verre toekomst andere gebruikers fouten mee te laten maken.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

caliprobola

Citaat van: hiskodevries op juni 17, 2019, 13:56:33 PM
Citaat van: caliprobola op juni 16, 2019, 22:44:03 PM
Kan de methode "sporen" ook voor dagvlinders geactiveerd worden. Zo vond ik vandaag een hibernaculum (winternestje) van een dagvlinderrups. De winter is al lang voorbij dus de rups zat er niet meer in.
Pieter, nee. de verwachte opbrengst is 100 waarnemingen, om daar dan tot in de verre toekomst andere gebruikers fouten mee te laten maken.
Dan kan jij me ongetwijfeld uitleggen hoe ik die waarneming wel moet invoeren? Want ik heb sporen van de rups gezien, maar de rups zelf niet. Het gaat overigens over een kwetsbare en lokale soort. 100 waarnemingen van bruin zandoogje is niets maar 100 waarnemingen van deze soort, daar moet je toch al heel wat moeite voor doen (en in Nederland is de soort uitgestorven).

hiskodevries

'onbekend' en bij de opmerkingen de details
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

caliprobola

Dat heb ik al gedaan, ik ben geen newbie. Maar het zijn nog steeds sporen van een bepaalde soort en geen "onbekend" levensstadium, ik ken het namelijk.

arpwifi

Ohjé ... Thijs ... volgens mij praten jullie nu wat langs elkaar heen. Als dat (mede) reden is voor je vertrek (?!?) - wat ik zeer betreur!! - dan moet dat in elk geval duidelijk zijn zodat je niet op basis van een misverstand vertrekt.

De opmerking van Hisko "dat zien alleen validatoren" slaat er naar ik aanneem op dat jij eraan refereerde dat het voor anderen ook wel handig was als die link "Foto's wel aanwezig" te zien zou zijn. Vermoedelijk denkt Hisko dat alleen validators die link zien (en dan denk ik bovendien dat hij met "validatoren" in het algemeen de staf met extra functionaliteit bedoelt (dus ook "experts", zoals jij). Hisko heeft dat gewoon mis.

Op oudeversie.wrn ziet iedereen die link "Foto's wel aanwezig" in de familieoverzichten (dus niet alleen staf, laat staan alleen validatoren)

Op de nieuwe versie ziet niemand die link, want die is (volgens mij) daar gewoon nog niet geïmplemeteerd.

Er zijn meer "handige dingen" voor de staf nog niet naar de nieuwe versie overgezet, wat ook één van de redenen is dat de oude versie nog beschikbaar is.

Het verhaal zou dus zo moeten zijn:

Jij vraagt of die functie er in de nieuwe versie ook weer kan komen
Hisko kan dan antwoorden "nee", "ja, maar later" of "ja, maar dan alleen voor de staf" of iets dergelijks.

Maar het is dus niet zo dat die functie nu al wel beschikbaar is (in de nieuwe versie) en dat jij 'm lekker niet mag zien omdat jij maar een eenvoudige "expert" zou zijn en allen de validators die te zien krijgen. Ik zie 'm althans ook nergens - niet bij de Wantsen etc. (waar ik net als jij wel expert ben maar geen validator), maar ook niet bij de kevers of andere groepen waar ik wel validator-rechten heb.

Voor veel dingen (ook voor dit dus) is de teneur tot nu toe geweest dat "de staf" nog maar even verder moet werken met de oude versie totdat er tijd/geld is om al dat soort dingen naar de nieuwe versie over te zetten. Alleen was dit nou net op de oude versie ook geen exclusieve "staf-feature", dus daar trapt Hisko in de communicatie naar jou toe nu even naast de bal ben ik bang.

Thijs, ik zou het echt heel, heel, HEEEEL erg jammer (en vooral ook genant/pijnlijk) vinden als jij vertrekt. Ik denk dat hier van een misverstand sprake is, maar begrijp ook dat het een opstapeling van andere ergernissen zal zijn. Misschien is het mogelijk dat eens (minder openbaar?) met Hisko en/of anderen rustig uit te praten? Ik hoop van harte dat het nog geen gelopen race is wat dat betreft ...  :'(
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Douwe van der Ploeg

Citaat van: OlivierO op juni 14, 2019, 20:14:36 PM
Citaat van: hiskodevries op juni 11, 2019, 14:13:10 PM
Citaat van: OlivierO op juni 10, 2019, 18:54:52 PM
Een nieuwe wens:

Als je op deze pagina op een soortnaam klikt, dan kom je bij alle waarnemingen van die soort.

Op de oude site was dat anders, dan kwam je bij alle waarnemingen van die soort die je zélf gedaan had.

Zou het kunnen gewijzigd worden naar zoals het was op de oude site?
en op dat moment was degene die dat deed de weg kwijt, want daar kwam maar moeilijk weer uit . vandaar deze https://waarneming.nl/users/23/observations/?after_date=2017-06-10&before_date=2019-06-10&species_group=&rarity=&search=&advanced=on&species=26&sex=&province=&life_stage=&activity=&method=&validation_status=
of het zoeken gebruiken. of vanuit je levenslijst

Kan je mij uitleggen wat de logica is daarachter?

Ik verwacht als ik naar mijn waarnemingen ga en als ik op een soortnaam klik, dat ik dan ook bij mijn waarneminge van die soort(naam) uitkom. Zo logisch was het ook op de oude site. Moeilijker moet je het niet maken wat mij betreft ...

Ik ben geen Hisko, dus kan niet voor hem praten, maar ik vind de nieuwe situatie veel logischer. Als ik op een soortnaam klik, verwacht ik naar de pagina van die soortnaam te gaan. Evenals voor gebieden, bijvoorbeeld. Zonder andere filters voor gebruikers en wat dan ook. Wat mij betreft een vooruitgang, dus, heb de oude situatie nooit logisch gevonden :)
Douwe van der Ploeg

RutgerB

Geen idee meer of dit al is vermeld / gewenst:

Graag zou ik in een dergelijk overzicht: https://waarnemingen.be/species/196532/

op een grijs cijfertje (in ieder geval achter iemands naam) willen klikken en die (alle dus) waarnemingen zien van die soort van die persoon.


hiskodevries

Citaat van: Rutger Barendse op juni 18, 2019, 11:18:41 AM
Geen idee meer of dit al is vermeld / gewenst:

Graag zou ik in een dergelijk overzicht: https://waarnemingen.be/species/196532/

op een grijs cijfertje (in ieder geval achter iemands naam) willen klikken en die (alle dus) waarnemingen zien van die soort van die persoon.
Rutger, vanwaar deze wens ? is deze informatie niet ook op een andere manier te verkrijgen ? (ik denk het wel)
Bij wensen kun je je beter richten op zaken die gewoonweg nog niet kunnen en niet op de al bekende wensenlijst staan.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

arpwifi

Die lijstjes met topspotters etc bij een soort zijn nieuw en in zeker opzicht best een aardige aanvulling in de nieuwe versie, al heb ik niet zoveel met wedstrijdjes, maar er waren een paar goede punten in een presentatie die ik een tijdje geleden zag dat juist dit soort "competitie"- of spelelementen het invoeren van waarnemingen voor grote groepen aantrekkelijker kunnen maken (zoiets als al die idioten die op hun foon naar virtuele wezentjes zoeken en dan de echte wereld daarvoor plattrappen - errug leuk  :rolleyes: )

Als je daar dan toch werk van maakt, dan vind ik de wens om dat ook te verfijnen niet zover gezocht. Natuurlijk kan men die info ook anders vinden, maar wie gaat dat doen als je daarvoor twee keer moet klikken en opnieuw een naam intikken (en eerst nog moet weten hoe dan). Het is kinderlijk eenvoudig om die cijfertjes die er toch al staan te linken, want soortnummer en gebruikersnummer heb je in dezelfde ademtocht toch al bij elkaar gescharreld om weer te geven wat er nu staat. Dat extra linkje erbij maakt het dan aantrekkelijker om "speels" even verder te klikken en meer lol te beleven aan het spelletje ...
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]