dat gaat zeker niet gebeuren, over die ikonen is maanden vergaderd, hebben grafisch ontwerpers nachten van wakker gelegen, hebben drie besturen uren over geborreld
(ik heb ook liever rood,roder)
Kan je dan misschien wel aangeven wie dit uiteindelijke besluit heeft genomen, en waarom?
...
In het algemeen zal ik ook maar eens wat gaan zeggen, want ook ik heb het eens een tijdje zonder al te veel klagen aangekeken, maar we zijn nu wat weken verder en ik zie nog steeds geen vooruitgang. Uiteraard niks persoonlijk, maar het komt érg op mij over dat:
- Er een nieuwe site "moest" komen volgens mensen/instanties/besturen (en nu heb ik het niet over onder de motorkap, dat is logisch);
- Deze mij onbekende mensen allerlei dingen hebben besloten om mij (ons?) onbekende redenen, zoals het zeldzaamheidsicoontje ipv rood;
- "De nieuwe site" gereleased MOEST worden in 2018 (om te kunnen voldoen aan de voorwaarden van een subsidie? of andere redenen?);
- De site toen duidelijk nog niet af was;
- Het geld nu vrijwel op is waardoor het afmaken ook nog enige tijd kan duren.
Dat ik nu opmerkingen lees over drie besturen en grafisch ontwerpers die uren bezig zijn om een suf icoontje te ontwikkelen gaat me werkelijk de pet te boven, iets met laatste druppels. Wie denken ze dat ze zijn? ANDERS IS NIET BETER
Er is nu een enorme waslijst met missende functies, of met functies die niet naar behoren (zoals ik het zie) werken. Ik heb hier een hele stapel waarnemingen naast mij liggen die ik in de kerstdagen wilde invoeren: niet gebeurd, want de huidige site is wat mij betreft voor het grootste gedeelte onwerkbaar. Ja, je kan een foto invoeren en dan pakt ie leuk het tijdstip erbij, en geeft misschien zelfs een suggestie voor een soort die ik al lang zelf bedacht had. Hoera, twee keer 5 tekens typen bezuinigd. Wat niet kan is een hele serie waarnemingen in één keer invoeren, of snel een scherm hebben met foto's met de juiste informatie, en zo nog een heleboel meer. Ja, je kan terug naar de oude site, wat er vervolgens érg lelijk uitziet en op een mobiel niet goed werkt, fijn. En waarom dit allemaal nodig was, is me nog steeds niet duidelijk.
Ik was vandaag met enkele collega's in gesprek, allemaal veldecologen die écht veelvuldig gebruik maken van waarneming.nl, zowel om waarnemingen in te voeren, om informatie te vinden over soorten, als determinatiehulp en om gebiedsinformatie op te zoeken, en ik heb GEEN ENKELE positieve opmerking over de nieuwe site gehoord, en alleen maar negatieve. De enige positieve opmerking die ik heb gehoord buiten "het wereldje" is van mijn vader, die één keer per jaar eens een doodgereden steenmarter invoert. "Ziet er wel leuker uit". Zijn dat de waarnemers die je aan wil trekken, en zijn de mensen (professionals en experts, al dan niet betaald) die in het seizoen 12 uur per dag buiten rondlopen de waarnemers die je liever aan andere apps hebt (direct naar de NDFF, telmee, collector, direct naar terreinbeheerders, of zelfs waarnemingen in eigen huis houden)? Want ik zal je vertellen: de eersten die interesse hebben in natuur waren er al, en van de tweede groep is minstens een redelijk deel dat serieus aan het overwegen. Ik wel in ieder geval.
Dit is het wensentopic, dus hier wensen:
Zorg dat de oude site weer volledig en goed werkt, ook op mobiele devices.
Release een nieuwe site pas als ie ECHT af is, en alle functies erop zitten. Bugs kan gebeuren, onaf slaat nergens op. Je koopt toch ook geen nieuwe auto, om op de afhaaldatum erachter te komen dat er nog geen sloten op de deuren, achterbank, mistlichten en dak opzitten?
Maak de mensen hoger op duidelijk dat het belangrijkste deel van waarneming.nl de gebruikers zijn. Die moeten er mee werken, die gebruiken functies en die zijn over het algemeen heel goed in staat om aan te geven wat werkt en wat niet. Zijn geen comissies en besturen voor nodig.
Hisko: nogmaals, niet persoonlijk. Ik besef me dat jij ontzettend veel tijd, energie en gemoedsrust in die nieuwe site stopt en hebt gestopt, en ik waardeer het zeer hoe jij hier blijft reageren en gaatjes probeert te stoppen. Dankje daarvoor.