Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 41   Omlaag

Auteur Topic: Wensen voor Waarneming.nl (Nieuwe versie)  (gelezen 38579 keer)

thijsdegraaf

• Member
    • http://www.tuin-thijs.com/
Re: Wensen voor Waarneming.nl (Nieuwe versie)
« Reactie #750 Gepost op: maart 22, 2019, 20:25:03 pm »

Citaat
Als ik het invoerscherm open zie ik nergens "externe link"?
Ik zie het inderdaad niet onder "Opties"  :-\

Maarten Hotting

• Admins
« Reactie #751 Gepost op: maart 22, 2019, 20:48:10 pm »

Citaat
Als ik het invoerscherm open zie ik nergens "externe link"?
Ik zie het inderdaad niet onder "Opties"  :-\
Onder de kaart in het invoerscherm staat: "  Links bijvoorbeeld: youtube video's.  ". Daar kun je die externe links toevoegen.
Groet,
Maarten

thijsdegraaf

• Member
    • http://www.tuin-thijs.com/
« Reactie #752 Gepost op: maart 22, 2019, 21:01:15 pm »

Citaat
Onder de kaart in het invoerscherm staat: "  Links bijvoorbeeld: youtube video's.  ". Daar kun je die externe links toevoegen.
Ik zie het. Ik ben nog onder "Opties" gewend. zoals bij de oude site. Dat betekent, dat als je naderhand een link wil toevoegen, je de waarneming moet wijzigen, waardoor hij opnieuw moet worden goedgekeurd als dat al gedaan is. Op dat moment kun je de link dus beter bij de opmerkingen plaatsten. Is geen ramp, vooral omdat de link daar tegenwoordig aanklikbaar is.
« Laatst bewerkt op: maart 22, 2019, 21:04:30 pm door thijsdegraaf »

Rick van der Weijde

• Member
    • Corotauria Nature Photography
« Reactie #753 Gepost op: maart 23, 2019, 11:11:20 am »

Misschien al gemeld, maar zie ze niet in de lijst staan, dus dan toch maar zo:

Bij invoeren waarneming:
- waarneming op kunnen slaan via de enter-toets
- na opslaan waarneming / cursus automatisch in soortvak terugplaatsen
- zou activiteit niet onder details verstoppen

Wil waarnemingen snel kunnen invoeren (en neem aan dat ik daarin een gemiddelde gebruiker ben) en bovenstaande bespaart per waarneming minimaal 2x klikken en kan er aan bijdragen dat niet alle waarneming als 'ter plaatse' worden weggeschreven.

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #754 Gepost op: maart 23, 2019, 15:23:59 pm »

Rick goede suggesties. Dat van die enter op de invoerknop dacht ik eerder nagevraagd te hebben. Volgens mij was dat een probleem.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #755 Gepost op: maart 23, 2019, 17:03:32 pm »

Frank, goede suggesties, maar die bewaren we nog even.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Rutger Barendse

• Observado Admin
  • *
  • Admingroep: Planten BE, NL en Observation
« Reactie #756 Gepost op: maart 24, 2019, 14:51:29 pm »

@Rien, je kunt de precisie enigszins sturen door het kaartje uit te zoomen en dan de pijl te prikken (aangezien de precisie op dit moment gebaseerd is op de zoomfactor van het kaartje). Zoom je meer in, is de precisie groter, zoom je minder in, is de precisie kleiner.  [Citaat Stefan ]

Dat had ik gemerkt vanavond Stefan toen ik een oude waarneming wilde veranderen van plek :Je kon alleen maximaal uitzoomen tot 59 meter [pijl zoomt automatisch in als je ver uitzoomt]. Ik had Rutger's opmerking idd niet goed genoeg gelezen ;ik ging er vanuit dat een precisie van 60 meter genoeg was om te duiden dat de waarneming niet zuiver weer te geven is.
Ik weet nu inmiddels waar Rutger's vondst ligt [en ik denk dat ie redelijk terug te vinden is].
En bij deze complimenten aan hem voor deze nieuwe[weliswaar ontsnapte] vondst voor Nederland.  :duim:
Bedankt voor het compiment.  Maar ik vrees dat die plant ook 200 meter naar links of rechts kan (hebben ge-) staan.
Om met een citaat te spreken van een bevriende botanicus: "Een verkeerde determinatie is niet erg, een verkeerde plaatsaanduiding wel".

Dat uitzoomen wist ik, want zo werkt dat volgens mij ook op de oude site. Maar helaas deed het programma, bij flink uitzoomen, nog steeds alsof ik op 60 meter nauwkeurig wist wat ik aanklikte..  Ik weet de plaats niet zo exact meer, maar kan het niet op een andere manier ingeven. Behalve ergerlijk is het gewoon onjuist.

Ik vind het een fundamentele wens om waarnemingen met een grotere onzekerheid te kunnen invoeren. Ik heb natuurlijk ook liever alleen exact ingegeven waarnemingen, maar dat kan niet altijd. Hoeveel waarnemingen worden nu dankzij deze lapsus verkeerd aangeduid op de kaart?

Graag opname in de wensenlijst.

gertjanvannoord

• Observado Admin
  • *
    • Looblog
« Reactie #757 Gepost op: maart 24, 2019, 16:53:18 pm »

Dat van die enter op de invoerknop dacht ik eerder nagevraagd te hebben. Volgens mij was dat een probleem.

Als het met "enter" niet kan, dan graag (ook) een "Bewaar" knop ergens aan de bovenkant van het scherm zodat die niet uit beeld raakt en je niet hoeft te scrollen voordat je de waarneming kunt bewaren
Gertjan van Noord

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #758 Gepost op: maart 24, 2019, 17:28:57 pm »

De gedachte is een zwevende bewaarknop. Die dus altijd in beeld is

Henk Soepenberg

• Member
« Reactie #759 Gepost op: maart 24, 2019, 18:03:26 pm »

@Rien, je kunt de precisie enigszins sturen door het kaartje uit te zoomen en dan de pijl te prikken (aangezien de precisie op dit moment gebaseerd is op de zoomfactor van het kaartje). Zoom je meer in, is de precisie groter, zoom je minder in, is de precisie kleiner.  [Citaat Stefan ]

Dat had ik gemerkt vanavond Stefan toen ik een oude waarneming wilde veranderen van plek :Je kon alleen maximaal uitzoomen tot 59 meter [pijl zoomt automatisch in als je ver uitzoomt]. Ik had Rutger's opmerking idd niet goed genoeg gelezen ;ik ging er vanuit dat een precisie van 60 meter genoeg was om te duiden dat de waarneming niet zuiver weer te geven is.
Ik weet nu inmiddels waar Rutger's vondst ligt [en ik denk dat ie redelijk terug te vinden is].
En bij deze complimenten aan hem voor deze nieuwe[weliswaar ontsnapte] vondst voor Nederland.  :duim:
Bedankt voor het compiment.  Maar ik vrees dat die plant ook 200 meter naar links of rechts kan (hebben ge-) staan.
Om met een citaat te spreken van een bevriende botanicus: "Een verkeerde determinatie is niet erg, een verkeerde plaatsaanduiding wel".

Dat uitzoomen wist ik, want zo werkt dat volgens mij ook op de oude site. Maar helaas deed het programma, bij flink uitzoomen, nog steeds alsof ik op 60 meter nauwkeurig wist wat ik aanklikte..  Ik weet de plaats niet zo exact meer, maar kan het niet op een andere manier ingeven. Behalve ergerlijk is het gewoon onjuist.

Ik vind het een fundamentele wens om waarnemingen met een grotere onzekerheid te kunnen invoeren. Ik heb natuurlijk ook liever alleen exact ingegeven waarnemingen, maar dat kan niet altijd. Hoeveel waarnemingen worden nu dankzij deze lapsus verkeerd aangeduid op de kaart?

Graag opname in de wensenlijst.

Zojuist deze twee nepwaarnemingen ingevoerd. Wel bij beide flink uitgezoomd.

https://waarneming.nl/observation/168999149/  klein gebied, nauwkeurigheid 465 m.
https://waarneming.nl/observation/169000553/  groot gebied, nauwkeurigheid 1850 m.
Vriendelijke groeten,
Henk Soepenberg

Rien Ondersteijn

• Member
« Reactie #760 Gepost op: maart 24, 2019, 21:16:02 pm »

Haha ...Wie/waar is de mol /.. ;)
Frisse groe[n]tjes.Rien.

Rutger Barendse

• Observado Admin
  • *
  • Admingroep: Planten BE, NL en Observation
« Reactie #761 Gepost op: maart 25, 2019, 19:48:42 pm »

Ook even zitten klikken en geprobeerd. Inderdaad is een waarneming in te voeren met grotere onzekerheid dan die 60 meter. Na vele keren klikken en weer terug uitzoomen kreeg ik een waarneming met een middelpunt en onzekerheid (kring) die me enigszins aanstond.  Maar het is nog steeds niet wat ik wil en ik vind het nu veel te bewerkelijk.

Ik moest uitzoomen naar provincieniveau en dan precies weten waar ik moest klikken.  Dat ging dus eerst 10 keer fout.

Waarom kan ik..

1. Niet op een punt klikken (ongeacht inzoomniveau) en de onnauwkeurigheid zelf instellen?
2. Geen gebiedswaarneming invoeren als dat gebied me aanstaat als onzekerheid?
« Laatst bewerkt op: maart 25, 2019, 19:51:41 pm door Rutger Barendse »

Rob Koelman

• Member
« Reactie #762 Gepost op: maart 25, 2019, 20:47:05 pm »

Ook even zitten klikken en geprobeerd. Inderdaad is een waarneming in te voeren met grotere onzekerheid dan die 60 meter. Na vele keren klikken en weer terug uitzoomen kreeg ik een waarneming met een middelpunt en onzekerheid (kring) die me enigszins aanstond.  Maar het is nog steeds niet wat ik wil en ik vind het nu veel te bewerkelijk.

Ik moest uitzoomen naar provincieniveau en dan precies weten waar ik moest klikken.  Dat ging dus eerst 10 keer fout.

Waarom kan ik..

1. Niet op een punt klikken (ongeacht inzoomniveau) en de onnauwkeurigheid zelf instellen?
2. Geen gebiedswaarneming invoeren als dat gebied me aanstaat als onzekerheid?

:duim:
Met vriendelijke groet, Rob

Henk Soepenberg

• Member
« Reactie #763 Gepost op: maart 27, 2019, 08:31:24 am »

Ben blij met het nieuwe Waarneming, maar zelf de precisie kunnen aangeven mis ik ook wel af en toe ja.
Op Telmee heb ik de keuze uit 11 onzekerheidsmarges (van 1 tot 2000 m).
Vriendelijke groeten,
Henk Soepenberg

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #764 Gepost op: maart 27, 2019, 08:38:48 am »

Ben blij met het nieuwe Waarneming, maar zelf de precisie kunnen aangeven mis ik ook wel af en toe ja.
Henk de wens is duidelijk en staat ook al een tijdje in het lijstje https://docs.google.com/document/d/1tXu3bEGAn5_v3afsPyRTnmpDzWD1hK0LPo6VEz37an4/edit?usp=sharing

Deborah

• Member
« Reactie #765 Gepost op: maart 27, 2019, 08:50:57 am »

Als ik een ingevoerde waarneming bewerk en de foto verwijder, dan ga ik direct uit het bewerkingsscherm. Het zou mijn voorkeur hebben om in het bewerkingsscherm te blijven na het verwijderen van de foto, of in ieder geval om die mogelijkheid te hebben.
En zou het mogelijk zijn om zelf in te stellen wat de 'hoofdfoto' wordt bij de ingevoerde waarneming?

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #766 Gepost op: maart 27, 2019, 08:53:28 am »

Citaat
Als ik een ingevoerde waarneming bewerk en de foto verwijder, dan ga ik direct uit het bewerkingsscherm. Het zou mijn voorkeur hebben om in het bewerkingsscherm te blijven na het verwijderen van de foto, of in ieder geval om die mogelijkheid te hebben.
dat klink wel logisch

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #767 Gepost op: maart 27, 2019, 08:57:53 am »

Citaat
En zou het mogelijk zijn om zelf in te stellen wat de 'hoofdfoto' wordt bij de ingevoerde waarneming?
dat is toch de eerst ingevoerde foto of de foto die bovenaan in je verkenner staat als je meerdere fotos tegelijk upload ?

Deborah

• Member
« Reactie #768 Gepost op: maart 27, 2019, 09:08:19 am »

Citaat
dat is toch de eerst ingevoerde foto of de foto die bovenaan in je verkenner staat als je meerdere foto's tegelijk upload?

Als ik alleen foto's toevoeg vanaf mijn camera via mijn pc, dan is dat inderdaad gemakkelijk zelf te be´nvloeden en is het inderdaad de eerste foto. Maar als ik foto's maak met mijn telefoon en invoer met de app en daarna op de pc bewerk en mijn foto's toevoeg vanaf mijn camera, dan betekent dat, dat ik eerst de foto's van de app moet verwijderen, dan mijn favoriete hoofdfoto als eerste toevoeg en dan de foto's vanaf mijn telefoon weer bijvoeg.

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #769 Gepost op: maart 27, 2019, 09:12:41 am »

ik snap hem. 4.9.5 in de lijst

Henk Soepenberg

• Member
« Reactie #770 Gepost op: maart 27, 2019, 13:53:11 pm »

Henk de wens is duidelijk en staat ook al een tijdje in het lijstje https://docs.google.com/document/d/1tXu3bEGAn5_v3afsPyRTnmpDzWD1hK0LPo6VEz37an4/edit?usp=sharing

Ah, mooi Hisko. Had de wens wel gezien, maar het was me niet helemaal duidelijk wat die inhield.
Vriendelijke groeten,
Henk Soepenberg

jva

• Member
« Reactie #771 Gepost op: maart 28, 2019, 10:52:37 am »

Ah, mooi Hisko. Had de wens wel gezien, maar het was me niet helemaal duidelijk wat die inhield.

:duim: :duim: :duim:

Ook ik ben er zeer over te spreken als dit wordt aangepast. Vind het erg storend, zeker als je je waarnemingen itt tot de app (ook) via een computer invoert. Een workarround door handmatige aanpassing van de RD-coordinaten is ook niet mogelijk (kom ik in Frankrijk uit..). Ik begrijp dat het al een tijdje op het lijstje staat Hisko, zou dit geprioriteerd kunnen worden?
Jelle

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #772 Gepost op: maart 28, 2019, 10:54:41 am »

Citaat
Een workarround door handmatige aanpassing van de RD-coordinaten is ook niet mogelijk
je moet de komma niet plaatsen
je bedoeld 137,456 456,280
opgeven als 137456  456280
of afronden 137000 456000

jva

• Member
« Reactie #773 Gepost op: maart 28, 2019, 11:24:56 am »

Citaat
Een workarround door handmatige aanpassing van de RD-coordinaten is ook niet mogelijk
je moet de komma niet plaatsen
je bedoeld 137,456 456,280
opgeven als 137456  456280
of afronden 137000 456000

Ik bedoel door het laatste cijfer (x/y) te verwijderen. Anyhow, een aparte keuzemogelijkheid is zeeeer wenselijk.. ;D
Jelle

SlechtValk

• Betatest Herkenningsapp
  • *
    • Ondertekening
« Reactie #774 Gepost op: maart 28, 2019, 16:31:00 pm »

Veiligheidshalve maar in het wensen-topic, hoewel je het in zekere zin ook een bug zou kunnen noemen...

Bij een waarneming met een foto, kun je door op het foto icoontje te klikken (rechts onderin op de foto wanneer je met de muis eroverheen gaat; zie bijgevoegde afbeelding), bij details van die foto komen.

Echter, wanneer een waarneming meerdere foto's heeft, kan dit bij de eerste foto, maar niet bij alle overigen foto's... er is daardoor geen mogelijkheid om bij de details van de overige foto's te komen.

De wens: de mogelijkheid om bij details van alle foto's van een waarneming te kunnen komen.

Waarneming gebruikt voor dit voorbeeld: https://waarneming.nl/observation/164731521/
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)

Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Henk Soepenberg

• Member
« Reactie #775 Gepost op: maart 29, 2019, 09:34:47 am »

Ik sluit me graag aan bij de wens/bugmelding van Stefan. Vanuit het scherm van een eigen waarneming met meerdere foto's kan ik ook alleen bij de eerste foto bij 'bewerk foto' komen (door op het foto-icoontje te klikken dus). Het bewerken van de tweede of derde foto kan denk ik nu alleen via 'mijn foto's' of door naar het fotoscherm van die soort te gaan. Da's niet zo handig.
Vriendelijke groeten,
Henk Soepenberg

Maarten Hotting

• Admins
« Reactie #776 Gepost op: maart 29, 2019, 10:07:00 am »

Ook via ' bewerk waarneming' kun je nog niet bij de details van de foto's komen, alleen de foto verwijderen.
Dus nog een aanvullende wens: het bewerken van foto-details vanuit het scherm ' bewerk waarneming'.
Groet,
Maarten

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #777 Gepost op: maart 29, 2019, 10:10:38 am »

Ik sluit me graag aan bij de wens/bugmelding van Stefan. Vanuit het scherm van een eigen waarneming met meerdere foto's kan ik ook alleen bij de eerste foto bij 'bewerk foto' komen (door op het foto-icoontje te klikken dus). Het bewerken van de tweede of derde foto kan denk ik nu alleen via 'mijn foto's' of door naar het fotoscherm van die soort te gaan. Da's niet zo handig.
dit is gemeld onders bugs https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=443811.msg2288197#msg2288197

Henk Soepenberg

• Member
« Reactie #778 Gepost op: maart 29, 2019, 10:42:22 am »

Mooi, komt goed dus.
Vriendelijke groeten,
Henk Soepenberg

Bep van Pelt-Verkuil

• Member
« Reactie #779 Gepost op: maart 29, 2019, 16:04:54 pm »

Obsidentify komt met een kerkuil terwijl het een solitaire bij in mijn bijenhotel is.
Zonder kunstmatige intelligentie is de determinatie 'solitaire bij' niet moeilijk. Wat het wel is laat ik graag aan de expert van het forum over. Er zaten vanmiddag roze metselbijen bij mijn bijenhotel; dus dat is deze mogelijk ook.
Bep van pelt
« Laatst bewerkt op: maart 29, 2019, 16:07:50 pm door Bep van Pelt-Verkuil »
Pagina's: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 41   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.025 seconden met 19 queries.