Kleine topper?/topper?/kuifeend? ===> kuifeend

Gestart door H Timans, december 04, 2018, 18:05:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

H Timans

Ik kwam deze ochtend een opvallend eendje tegen. Ik kan er niet makkelijk een kuifeend van maken door erg kleine formaat en compleet ontbreken van kuif, daarnaast is er veel wit aanwezig bij de snavel. Ik dacht meer aan een topper, maar daar wordt het wazig voor mij. Door het kleine formaat, en de kenmerken beschreven in de waarneming durf ik kleine topper niet uit te sluiten. Door een groot aantal foto's bij de waarneming heb ik die niet bijgevoegd in dit topic. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan maken, waarschijnlijk zal het toch wel meevallen denk ik.

Het betreft deze waarneming:
https://waarneming.nl/waarneming/view/165090090
onzeker Kleine Topper - Aythya affinis gezien op 2018-12-04 Bussum - Brediuskwartier

Bij voorbaat dank!
Harold Timans
Mvg Harold Timans

Roy Schroor

Ik zie niets dat een Kuifeend tegenspreekt.
Met vriendelijke groet,
Roy

j.steenbergen

Jeroen Steenbergen

H Timans

Mvg Harold Timans

j.steenbergen

Bijvoorbeeld doordat de rug donker is en niet grijs zoals bij een Topper. Daarbij is Topper ook groter dan Kuifeend. Kuif van Kuifeend is overigens vaak lastig te zien.
Jeroen Steenbergen

frankneijts

Ik stel voor dat Harold eerst ns probeert een paar fatsoenlijke crops te maken van zijn plaatjes want nu is daar niks fatsoenlijks van te bakken. Eventueel nog s teruggaan, eventueel met vrienden die betere fotospullen hebben?
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

H Timans

Ja Frank, ik had even niks beters dan een telefoon, ik had graag betere plaatjes willen geven maar ik heb er het beste van proberen te maken. Inmiddels heeft een admin kuifeend bevestigd, anders had ik morgen betere plaatjes gemaakt met betere fotospullen.

Citaat van: j.steenbergen op december 04, 2018, 20:20:19 PM
Bijvoorbeeld doordat de rug donker is en niet grijs zoals bij een Topper. Daarbij is Topper ook groter dan Kuifeend. Kuif van Kuifeend is overigens vaak lastig te zien.
Verder nog bedankt voor de feedback, ik hoop dat ik de fout niet nog eens maak.
Allen bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groet,
Harold Timans
Mvg Harold Timans

OlivierO

Citaat van: H Timans op december 04, 2018, 22:27:34 PM
Verder nog bedankt voor de feedback, ik hoop dat ik de fout niet nog eens maak.

Iedereen hoopt erop om geen fouten te maken, maar trek het je vooral niet te hard aan.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

H Timans

 :duim: Probeer ik ook niet te doen, maar ik dacht de kuifeendjes inmiddels te kennen.  :-\
Mvg Harold Timans