namibië

Gestart door marver, december 04, 2018, 17:45:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

marver

Van deze vogels ben ik niet zeker van de naam. De foto's zijn niet erg goed, dat maakt het lastig.
Is van foto 1 te zeggen om welke arend het gaat? Steppearend? De afstand is wellicht te groot om het goed te beoordelen.
foto 2: juveniele gierzwaluwen?


OlivierO

Dag "marver",

Zou je in de toekomst de waarneming eerst willen ingeven in waarneming.nl of waarnemingen.be? Of als het in het buitenland is dan eventueel in observation.org. Eens je dat gedaan hebt kan je in het scherm van de waarneming zelf rechts kiezen voor "determineren via het forum". Op die manier komt het mee in de database en hebben we er ook iets aan. Nadien invoeren heeft als lastige bijkomstigheid dat het allemaal meer ruimte inneemt op de server en die ruimte kost geld. Vele kleintjes ...

Als je twijfelt over de soort kan je ook gewoon "vogel onbekend" ingeven en nadien wijzigen.

Graag ook je posts met je eigen naam ondertekenen, dat communiceert eens zo makkelijk en aangenaam.

Dank je wel!


Groeten,
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

marver

Bedankt voor je reactie. Ik had bij mijn vorige topic ook al aangegeven dat de foto's zijn gemaakt tijdens een rondreis en dat er geen tijd en mogelijkheid was om waarnemingen door te geven. Slecht internet was een probleem en het feit dat ik geen exacte locaties kon vastleggen.
Ik hoop desondanks dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.
Bij voorbaat dank,
Marjan.

migratorius

De roofvogel is voor mij niet te identificeren; op de tweede foto staan Rock Martins (Ptyonoprogne fuligula).

JanHein

Oenanthe

Citaat van: migratorius op december 04, 2018, 20:26:27 PM
De roofvogel is voor mij niet te identificeren; op de tweede foto staan Rock Martins (Ptyonoprogne fuligula).

JanHein
De rock martin staat ook in de ANWB vogelgids onder de Nederlandse naam vale rotszwaluw.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

migratorius

Citaat van: Oenanthe op december 04, 2018, 20:37:01 PM
Citaat van: migratorius op december 04, 2018, 20:26:27 PM
De roofvogel is voor mij niet te identificeren; op de tweede foto staan Rock Martins (Ptyonoprogne fuligula).

JanHein
De rock martin staat ook in de ANWB vogelgids onder de Nederlandse naam vale rotszwaluw.
Maar de Vale Rotszwaluw wordt ook wel gesplit als P. obsoleta, dus ik houd het fijn op de Engelse naam.

JanHein

OlivierO

Citaat van: marver op december 04, 2018, 18:50:49 PM
Bedankt voor je reactie. Ik had bij mijn vorige topic ook al aangegeven dat de foto's zijn gemaakt tijdens een rondreis en dat er geen tijd en mogelijkheid was om waarnemingen door te geven. Slecht internet was een probleem en het feit dat ik geen exacte locaties kon vastleggen.
Ik hoop desondanks dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.
Bij voorbaat dank,
Marjan.

Dag Marjan,

Om waarnemingen in te geven heb je geen internet nodig, dat kan volledig offline als je de juiste kaarten en soortenlijsten vooraf download. Maar dit terzijde.

Ik lees natuurlijk niet élk topic maar ik probeer wel de mensen er attent op te maken wat de voorkeur is van zodra ik zo'n topic wel lees. Het kan zijn dat ik dus soms wel eens een gebruiker er onbewust een tweede keer op wijs. Anderzijds, soms is het héél bewust, voor hardleerse mensen, maar dat lijkt mij hier niet het geval.  ;)
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

marver

Ik ben niet zo'n ster wat betreft computers, er valt kennelijk nog veel te leren. Ook wat vogels betreft trouwens.
Bedankt dus voor alle reacties.

Marjan