Nog een plant op de savanne van Gambia die ik niet gedetermineerd krijg

Gestart door bruijsten, december 03, 2018, 22:30:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

bruijsten

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/164996198
Plant onbekend - Plantae indet. gezien op 2018-02-23 Gambia - Marakissa woods
Foto's:




bij voorbaat dank Pieter Bruijsten

Mosmanneke

Aarde en Natuur met hoofdletters
groetjes
Toine Rommers

e.kneepkens

Bij toeval zat ik te kijken  bij de Phyllanthaceae en wel bij het geslacht Pseudolachnostylis en zag wat overeenkomsten met jou foto.
zie bijv.    https://www.zambiaflora.com/speciesdata/image-display.php?species_id=164220&image_id=22
Ik weet verder  vrijwel niets van de flora van het betreffende land maar wellicht heb je hier iets aan.
met vriendelijke groet, Emanuel

bruijsten

Dank voor de reacties. Nee, vruchten stonden omhoog, zoals op de foto. Emanuel: ik ga eens verder kijken met je suggestie. Hartelijk dank weer.

Groet, Pieter

bruijsten

Volgens West African Plants - A photo guide komt Phyllanthaceae helemaal niet voor in West-Africa. Helaas.

e.kneepkens

Sorry Pieter, had niet goed gekeken waar de foto genomen is: Gambia ! Ik had Zambia gelezen, daar komt genoemde familie in ieder geval voor, blijkbaar niet aan de Westkust
met vriendelijke groet, Emanuel

paulhoekstra

groeten,
Paul

bruijsten

Paul, hartelijk dank weer. Ben even gaan zoeken en je suggestie klopt weer helemaal! Past precies bij wat er te zien is op West African Plants - A Photo Guide. Andere Khaya's passen veel minder. Ik pas 'm aan.
Met vriendelijke groet, Pieter Bruijsten

Erik Simons

CiteerVolgens West African Plants - A photo guide komt Phyllanthaceae helemaal niet voor in West-Africa. Helaas.

dat klopt niet, is een taxonomisch verschil van inzicht, Phyllanthaceae werd vroeger onder Euphorbiaceae geplaatst, en bij westafrican plants (een best fraaie, maar zeer incomplete site) doet men dat ook
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

bruijsten

Dank voor de info. Ik zal voorzichtiger zijn in mijn conclusies en kritisch omgaan met die site.
Groet, Pieter Bruijsten