Spaanse pop

Gestart door Ton van Haaren, november 22, 2018, 14:55:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ton van Haaren

van een vriend in Spanje kreeg ik de vraag wat dit is. Hij dacht zelf een Rhagionidae (diptera) maar ik vond het meer op een Lepidoptera lijken. Weten julle het toevallig. Vindplaats onbekend en datum zijn onbekend maar is i.i.g. NO-Spanje en kan ik navragen.
Maar Lepidoptera bevestiging is ook voldoende
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

Rayan Majoor

Zeker een vlinderpop, maar veel verder dan microvlinder durf ik verder niet te gaan. Zijn erg goede foto's dus misschien als je alle soorten zou gaan vergelijken dat je er wat meer over kan zeggen, maar alle soorten vergelijken is toch een beetje veel werk en dan heb je natuurlijk nog het probleem dat er genoeg soorten zijn waar geen foto's van de poppen beschikbaar zijn, laatst staan met de nodige details. Kans is wel groot dat het een bladroller is, maar dat blijft een gok
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Ton van Haaren

Dank je wel Rayan. Ik ken de vlinderpoppen niet goed genoeg om het met zekerheid te zeggen. Ik heb ff zitten Googlen en Tortricidae is meer dan een goede gok, zelfs hoogstwaarschijnlijk. Mijn Spaanse vriend is net als ik aquatisch georiƫnteerd dus dit antwoord is voldoende.
Fijne avond
Ton
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-