Kleine prenten op de veranda van....? (Noorwegen)

Gestart door Marleen, november 21, 2018, 11:48:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

Marleen

Hallo allemaal,

Op de veranda vond ik deze prenten. Van een huiskat? De kat vd buren is een enorme Noorse boskat.
En ik zie hier zelden andere katten. Maar goed, kan natuurlijk altijd. Al had ik dan eigenlijk wel onduidelijkere prent verwacht
of ook vegen van de haren/staart. De voor en achterpoten staan dicht bij elkaar. Waarschijnlijk was het dier aan het rennen of op de vlucht.
En klom het over het hekwerk van de veranda om richting het bos te gaan.

Kan het van een marter(achtige) zijn? Ik kan mijn wildcamera eens op mijn veranda zetten, misschien geeft dat ook meer duidelijkheid.

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het betreft deze waarneming

https://observation.org/waarneming/view/164747693
Zoogdier onbekend - Mammalia spec. gezien op 2018-11-21 Norway - Øyer



















Toelichting:
Prenten op de rand van de veranda. Er komt hier voor oa huiskat (Noorse boskat) en eekhoorn, das, vos, rat, muis, (ree, eland).

Groetjes, Marleen

Rob Koelman

Lijt me toch echt een kat. Gewoon die wildcamera plaatsen, dan krijg je 'm vanzelf wel een keer te zien...  ;)
Met vriendelijke groet, Rob

Rob Koelman

Citaat van: Marleen op november 21, 2018, 12:25:53 PMBen nieuwsgierig welke kat hier dan nog meer rondsluipt. In 2 jaar tijd maar 2x andere kat in de tuin gezien.

Ik heb zelf wel eens een paar dagen een wildcamera in de tuin gehad waar op de beelden verschillende katten te zien waren die ik hier nog nooit had gezien, waaronder een grote eenogige kater...
Met vriendelijke groet, Rob