Hoofdmenu

Vierbandspanner?

Gestart door rupsje, november 11, 2018, 11:55:14 AM

Vorige topic - Volgende topic

rupsje

6-11-2018,Voorsterbos,Kraggenburg. Betreft dit een vierbandspanner? Bij voorbaat dank,

Herman Damman

rupsje

Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

rupsje

Excuses voor het ongemak,foto alsnog ingevoegd.

Herman
rupsje

Rayan Majoor

#3
Doet inderdaad erg aan Xanthorhoe-soorten denken... maar wat tijd en een paar kleine uiterlijke details betreft klopt de vierbandspanner niet. Dit zal Alcis rependata/deversata zijn (laatste ook wel A. bastelbergeri genoemd). Ik vermoed zelf, o.a. gezien de grootte en zeker de verspreiding, dat het A. rependata is, maar als zelfs Jeroen Voogd dat al niet met zekerheid durft te zeggen (zie https://www.instagram.com/p/BTS__M1BsZ7/ ), dan durf ik het ook niet zonder ervaring met de soorten ;)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

rupsje

Denk dat je goed zit Ryan. Die soort komt in de nodige verschijningsvormen voor. 2 weken geleden ée'n met een andere tekening ook als zodanig geidentificeerd. Bedankt en groet,

Herman Damman
rupsje

Jelle Jacobsen

Alcis Bastelbergeri komt toch niet voor in Nederland?
Groet,

Jelle Jacobsen
Validator nachtvlinders

Rayan Majoor

Ah ja, had niet door dat Jeroen ze in Duitsland had gevonden... :rolleyes:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl