Is de Braamparelmoervlinder een exoot?

Gestart door JJ Blom, oktober 21, 2018, 17:57:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

JJ Blom

Sinds kort zijn de eerst vervaagde waarnemingen van afgelopen zomer van de Braamparelmoervlinders te bekijken. De soort heeft nu de status van exoot of niet-inheemse soort. Ik ben benieuwd naar het artikel waarin dit verrassende feit uit de doeken wordt gedaan. Wanneer komt dat uit of volstaat een korte mededeling?
Bij voorbaat excuses als dit al lang en breed is uitgelegd.
Groeten, Jan-Jacob

cvsw123

Volgens mij is dit simpelweg nooit aangepast. Ik heb de instellingen van de soorten nooit begrepen en laat dit graag aan de mensen over die er wel verstand van hebben.
Chris van Swaay
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)
Butterfly Conservation Europe (www.bc-europe.eu)

JJ Blom

Citaat van: cvsw123 op oktober 21, 2018, 22:20:00 PM
Volgens mij is dit simpelweg nooit aangepast. Ik heb de instellingen van de soorten nooit begrepen en laat dit graag aan de mensen over die er wel verstand van hebben.
??? U bent toch 'chef vlinderzaken'?
Groeten, Jan-Jacob

KoenVerhoogt

Ik neem aan dat het inmiddels is aangepast? Ik zie gewoon staan dat het een inheemse soort betreft.
Met vriendelijke groet, Koen Verhoogt
Favoriete soortgroepen: Korstmossen en Kevers
6237 soorten tot nu toe

https://waarneming.nl/user/photos/102250[/url

JJ Blom

#4
Klopt! Het blauwe exo labeltje is nu weg. Dank daarvoor. Ik dacht even dat bekend was geworden dat iemand ze had uitgezet.
Groeten, Jan-Jacob

cvsw123

Citaat van: JJ Blom op oktober 21, 2018, 22:38:46 PM
Citaat van: cvsw123 op oktober 21, 2018, 22:20:00 PM
Volgens mij is dit simpelweg nooit aangepast. Ik heb de instellingen van de soorten nooit begrepen en laat dit graag aan de mensen over die er wel verstand van hebben.
??? U bent toch 'chef vlinderzaken'?

Nee hoor. En sowieso doe ik alleen inhoudelijk werk, het inregelen van deze site laat ik aan anderen over die wel weten hoe dat moet.
Chris van Swaay
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)
Butterfly Conservation Europe (www.bc-europe.eu)