" Glimmende" struik.

Gestart door Rien Ondersteijn, oktober 16, 2018, 21:05:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rien Ondersteijn


Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/163660678
Plant onbekend - Plantae indet. gezien op 2018-10-16 's-Hertogenbosch - Centrum
Foto's:




Toelichting:
In 'Rommelhoekje' Lijkt op Catalpa,maar blad glanzend en niet t.o.staand.
bij voorbaat dank Rien Ondersteijn


Groene groe[n]tjes.Rien.

Sipke Gonggrijp

Misschien Clerodendrum bungei.  ;)

Rien Ondersteijn

Bedankt Sipke-maar die ken ik door en door[met de mooiste bloemen die je maar kunt  bedenken].
Ik zal in de buurt moeten gaan rondstruinen naar ouderplanten en bewoners, want ik vind 'm wel intrigerend.
Groene groe[n]tjes.Rien.

Sipke Gonggrijp

Bedoel je niet de boom C. trichotomum? Ik heb het over de struik, die kan net zulke bladeren hebben en die bloemen daarvan vind ik nu juist niet zo spectaculair!  :rolleyes:

Rien Ondersteijn

Nee,die heeft mooie witachtige losse bloemen en 'verleidelijke' bessen.
Bungei heeft grote roze bloemtuilen [grappig dat smaken zo kunnen verschillen] en groeit met lange wortelstokken.Deze had dat niet en was een compacte
volle struik.
Groene groe[n]tjes.Rien.

Sipke Gonggrijp

Citaat van: Rien Ondersteyn op oktober 17, 2018, 22:21:26 PM
Nee,die heeft mooie witachtige losse bloemen en 'verleidelijke' bessen.
Bungei heeft grote roze bloemtuilen [grappig dat smaken zo kunnen verschillen] en groeit met lange wortelstokken.Deze had dat niet en was een compacte
volle struik.


Ha, ha, die Rien. Nou dan houden voorlopig mijn suggesties op.

bhendrikx

Groeten Bart

Rien Ondersteijn

Vandaag zijn de complimenten van mij voor Bart Hendrikx,die t volgens mij juist zag.
Ik ben vandaag teruggegaan en heb 2 afwijkende bladeren [zie waarneming]gevonden, die t gelijk aan zijn kant lijken te geven.
Opvallend is dat Wikipedia over deze soort [ook andere Morussen..] zegt dat bij jonge bomen de bladeren gelobd zijn en bij oudere ongelobd [hier dus tegenovergesteld].
Ook de buurt heb ik ingeschakeld en de verzorger v/h 'rommelhoekje' wordt opgespoord.
Groene groe[n]tjes.Rien.