Is dit een zuiver Soldaatje?

Gestart door e.kneepkens, oktober 15, 2018, 19:34:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

e.kneepkens

met vriendelijke groet, Emanuel

e.kneepkens

#1

Beste reinier akkermans,
Kan best O.militaris zijn maar ik vind hem niet typisch.Wellicht heeft ie ook 'bloed'van O.simia, gezien de wat langere/smalle 'benen' en lange, slanke 'armen'
Ben niet echt deskundig wat Orchid. betreft, zou hem op het Forum zetten zodat meer mensen er naar kunnen kijken.


Ik heb dit op het Forum gezet voor Reinier Akkermans. Ik heb helaas geen grotere foto. Wellicht moet ik de oorspronkelijke foto er op een andere manier aan koppelen....?
met vriendelijke groet, Emanuel

Datura

Hoi Emanuel,

Zoals ik het altijd doe: op een foto klikken zodat je een pop-up scherm met de foto krijgt, op het fototoestelicoontje klikken die onder deze foto krijgt, dan kom je op een pagina waar de foto in groot formaat staat: https://switzerland.observation.org/foto/view/16833022

Hier kun je dan met de rechtermuisknop op klikken en dan 'afbeeldingslocatie kopieren' kiezen.

Dan in het forumbericht op het landschapsicoontje (boven het schrijfvlak klikken) en de URL tussen de haken zetten (voorbeeld zonder de automatische tekst tussen de haken: []https://switzerland.observation.org/fotonew/2/16833022.jpg[])

Het resultaat:
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Datura

Overigens denk ik dat het goed de hybride kan zijn (maar ben ook geen expert).
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

e.kneepkens

met vriendelijke groet, Emanuel

Jan Essink

het zuiverste kenmerk van simia is dat hij van boven naar beneden bloeit. Dat doen maar 3 soorten Europese orchideeën.
t.w. Orchis simia, Orchis boryi en Orchis galilaea
met vriendelijke orchideeën groet,

Jan Essink

e.kneepkens

Mag ik concluderen dat DEZE afgebeelde orchis ook van boven naar beneden bloeit ? Is dit een Aapjesorchis of is het een kruising tussen Soldaatje en Aapje ?
met vriendelijke groet, Emanuel

Jan Essink

Ik denk toch dat het een iet wat afwijkende militaris is. Ik kom in de literatuur een identieke foto tegen die militaris is. bron (Atlas of the Greek orchis). Ik kan wel zeggen dat beide soorten in Zwitserland voorkomen bron (Die Orchideen der Schweiz van Edeltraud und Othmar Danesch).
Maar omdat de opname net niet voldoende duidelijkheid geeft hou ik het op Orchis militaris
met vriendelijke orchideeën groet,

Jan Essink