Familie in grassen, knopkruid, klavers etc > Huismoeder

Gestart door Primula, oktober 15, 2018, 19:33:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

Primula

Hallo,

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.

Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/163620359
Uiltje onbekend - Noctuidae spec. gezien op 2018-10-15 Steenbergen (gemeente)

Foto's:








Toelichting:
Op en tussen onkruid.

Alvast hartelijk bedankt. :duim:
Groeten,
Bo S.

Primula

(wellicht een groene variant van de Huismoeder?)
Groeten,
Bo S.

Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

HPM

Herman van der Meer

Rayan Majoor

Citaat van: HPM op oktober 16, 2018, 11:39:41 AM
Ongedierte in onkruid.
En waarom zou dit ongedierte zijn? Kijkend naar bijvoorbeeld de rol die rupsen in de natuur en meer algemeen zelfs op de aarde innemen zijn rupsen juist heel belangrijk in positieve zin (en zou de mens juist ongedierte zijn). De huismoeder is bovendien voor zover ik weet ook geen plaag (hij komt veel voor, dat is waar, maar ze zorgen zeker niet voor vernietiging van hele gebieden of voor ernstige voedseltekorten). Dat mensen sommige planten onkruid noemen vind ik bovendien ook al zoiets aparts... de ene plant wordt onkruid genoemd terwijl een andere plant die evenveel nut heeft voor ons mensen dan opeens weer geen onkruid is.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

HPM

Citaat van: Rayan Majoor op oktober 16, 2018, 14:17:34 PM
Citaat van: HPM op oktober 16, 2018, 11:39:41 AM

Ongedierte in onkruid.

En waarom zou dit ongedierte zijn? Kijkend naar bijvoorbeeld de rol die rupsen in de natuur en meer algemeen zelfs op de aarde innemen zijn rupsen juist heel belangrijk in positieve zin (en zou de mens juist ongedierte zijn). De huismoeder is bovendien voor zover ik weet ook geen plaag (hij komt veel voor, dat is waar, maar ze zorgen zeker niet voor vernietiging van hele gebieden of voor ernstige voedseltekorten). Dat mensen sommige planten onkruid noemen vind ik bovendien ook al zoiets aparts... de ene plant wordt onkruid genoemd terwijl een andere plant die evenveel nut heeft voor ons mensen dan opeens weer geen onkruid is.

Het is net zo min ongedierte als onkruid. Daaom schreef ik het ook.

Herman van der Meer

Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Primula

Bedankt Rayan voor de bevestiging.  :blink:

Ik heb het onderwerp van dit bericht maar even aangepast. :duim:
Groeten,
Bo S.