Wat voor spin is dit?

Gestart door PeterBosman40, oktober 14, 2018, 18:49:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

PeterBosman40

Hoi,

kan iemand mij helpen ?
Ik vroeg mij af voor spin dit precies is !



Alvast bedankt :)

Groet Peter

Arp

Hallo Peter,

Allereerst welkom op het forum(!)

Met je spin kan ik je niet helpen, maar wel om het hier allemaal wat soepeler te laten lopen voor jou en anderen :)

Ik heb zwaar het idee dat je spin niet in Nederland gezien is, maar ook als dat wel zo zou zijn, dan helpt het enorm als we er vindplaatsgegevens bij hebben. Er zijn duizenden spinnensoorten en in Italië komen andere soorten voor dan in Nederland en in Friesland andere dan in Limburg.

Verder: Het is niet zo'n tof plan om mensen van hier naar een andere website te sturen om daar voor jou een foto te gaan bekijken. Wat is dat voor website? Zit die misschien vol met schadelijke code? Maar ook: Als de foto daar verdwijnt (op den duur) is een eventuele discussie die hier zou ontstaan over de identificatie dan vervolgens waardeloos geworden.

Dus beter zo'n foto hier uploaden. Dan is die bovendien meteen zonder doorklikken (naar iets vaags) hier zichtbaar.

Maar als je dan toch hier bent :  Waarneming.nl , waarnemingen.be en observation.org zijn websites waar we proberen om met zijn allen, voor iedereen toegankelijk, informatie bij elkaar te brengen over de biodiversiteit. Het wordt dus erg gewaardeerd als je dergelijke foto's eerst in een "waarneming" in de database invoert en dan daarmee de vraag hier op het forum stelt. Dan zijn meteen alle vindplaatsgegevens (die nu ontbreken) bekend en heeft de mensheid er weer een datapuntje bij voor onze biodiversiteitskaarten etc.

Dat is misschien een beetje veel zo in één keer, dus je kunt ook beginnen met eerst de foto hier op het forum uploaden, maar het is best aardig om eens op de genoemde sites rond te kijken wat daar allemaal bij elkaar gebracht wordt op basis van aanvragen zoals die van jou :)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Frank van de Putte

De spin lijkt me toch een Nederlandse soort; een vrouwtje Kerkzesoog (Segestria florentina) :blink:
Groetjes,

Frank van de Putte

PeterBosman40

Mijn excuses,

deze websitelink is de upload van de foto van de spin omdat het mij gewoon niet lukte om de foto op het forum te uploaden en te tonen. Weten jullie hoe?

Deze spin is in Nederland gezien, in Oud Gastel om precies te zijn.

Ik zal nu proberen de foto via jullie forum nogmaals te uploaden!

Zou dat kloppen Frank van de Putte? Is dat een gevaarlijke spin?

Groeten Peter

Frank van de Putte

Citaat van: PeterBosman40 op oktober 15, 2018, 14:40:43 PM
Is dat een gevaarlijke spin?

Schijnt wel pijnlijk te kunnen bijten, vergelijkbaar met een wespensteek. Ik pak ze dan ook niet met de blote hand, maar dat kun je met wespen ook beter niet doen..   
Groetjes,

Frank van de Putte

PeterBosman40

Het was moeilijk de foto te plaatsen.
Via [ img] link [ /img] lukt het, is er een makkelijkere manier?

Dus de spin kan bijten, is hij ook giftig?

Frank van de Putte

Bijna alle soorten spinnen zijn giftig, maar in Nederland is er geen enkele waarvan de beet gevaarlijk is voor mensen, of je moet allergisch zijn of zoiets..

De meeste soorten hebben al moeite om door de menselijke huid te bijten, deze soort kan dat wel, maar dat is dan ook 1 van de grootste inheemse spinnen.
Groetjes,

Frank van de Putte

jvogels

Citaat van: PeterBosman40 op oktober 15, 2018, 14:55:16 PM
Het was moeilijk de foto te plaatsen.
Via [ img] link [ /img] lukt het, is er een makkelijkere manier?

Dus de spin kan bijten, is hij ook giftig?

Als je via je waarneming.nl account een waarneming plaatst en er een foto aan koppelt kun je door de link rechtsboven in het waarneming scherm de functie 'determineren via het forum' gebruiken. Je krijgt dan een tekst incl code die je in het forum in je topic moet plakken.