Hoofdmenu

pop onbekend

Gestart door peter van santbrink, oktober 12, 2018, 15:49:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

peter van santbrink

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/163466709
onzeker Microvlinder onbekend - Microlepidoptera spec. gezien op 2018-10-12 Schiedam
Foto's:












Toelichting:
op Reigersbek
bij voorbaat dank Peter van Santbrink

Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

peter van santbrink

bedankt voor de link, vind 'm erg lijken op de Amblyptilia punctidactyla maar die is zeer zeldzaam; totaal geen ervaring met poppen, Amblyptilia acanthadactyla is meer aannemelijk (hoewel mijn exemplaar hier iets minder op vind lijken  :blink:), in ieder geval een Vedermot, toevallig vandaag ook m'n eerste imago vedermot ooit tegengekomen  O0

Rayan Majoor

Die variabele poppen zijn inderdaad erg lastig. Er zijn meer foto's van poppen van A. punctidactyla met een dergelijke tekening, maar ook A. acanthadactyla heeft deze tekening soms en die komt exacter overeen. Naar de vorm kijkend neig ik ook iets meer naar de scherphoekvedermot, maar is een wilde gok. Echter op basis van voorkomen kan je met 99.9% zekerheid wel zeggen dat het inderdaad de scherphoek is ;)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

peter van santbrink

zet 'm op Scherphoek en merk wel of ie goedgekeurd wordt, bedankt voor het meedenken Rayan  :duim: