Ook een slijmzwam of moet ik naar Korstmossen?

Gestart door Josee, oktober 12, 2018, 13:25:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Josee

Gezien op 10-10-2018 in Rotterdam bij de Kralingseplas op gezaagde stammen van ws Eik.
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Marian Jagers

Dag Josee,

De randen ogen "slijmzwam" en in het midden een Mollisia.
Verder kan ik er niks mee.
Groeten Marian

Josee

#2
Dank Marian. Ik heb inmiddels de waarneming aangemaakt. Op de verkleinde foto vallen wel erg veel details weg, maar of er genoeg te zien is op wat ik heb bijgevoegd... :huh: Leuk als je nog eens mee wilt kijken.

PS: omdat deze niet te determineren valt, heb ik de waarneming verwijderd.
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Marian Jagers

Met deze nieuwe foto's kun je Mollisia schrappen. Het grijze lijkt me nu ook slijmzwam te zijn.
De grijze verkleuring duidt op rijp materiaal. Maar het geheel is zo verdroogd dat ik me afvraag of het te determineren is.
Van foto begin ik er niet aan en of het zin heeft om wat op te sturen?

Groeten Marian

Josee

Begrepen :) Jammer maar hartelijk dank  :duim: Vandaag ga ik terug voor een tweede slijmzwam die er nagenoeg naast ligt. Van deze hoef ik dus niets meer te verwachten want het uitdrogen heeft niet stil gestaan. Weet in elk geval dat het om een oude slijmzwam gaat  :blink: Mooie nazomerzondag
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Josee

Inderdaad niets meer teruggevonden van de vorige twee, maar wel deze - ws. nog rijpende - die me sterk doet vermoeden dat het om dezelfde als hier boven gaat.
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Marian Jagers

Het lijkt allemaal om eenzelfde soort te gaan. Afwachten of deze groep wel goed wil rijpen.
Een praktijklesje hoe slijmzwammen groeien  :rolleye: :duim:
Voor de naam zul je het goed gerijpte materiaal dan wel op moeten sturen. Het zit er niet in dat ik deze vondst van foto herken.
Groeten Marian