Plukresten op Pietersberg | Ransuil?

Gestart door gerbenth, oktober 10, 2018, 09:37:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

gerbenth

Goedemorgen.
afgelopen donderdag op de westflank van de Pietersberg trof ik dit bergje veren aan, een pootrest en iets vaags afgeklovens aan. Het lijkt me een Ransuil, maar dat is meer gevoel dan inzicht.

Valt er meer over te zeggen?

https://waarneming.nl/waarneming/view/163162610
Ransuil - Asio otus gezien op 2018-10-04 Maastricht - Sint Pietersberg Noord en Encigroeve
Foto's:








Ik hoop het te horen
groeten
Gerben

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs

gerbenth

Dank je Bram, ik pas m aan

groeten
Gerben

ArjendeHaan

Gezien de locatie is deze Ransuil opgegeten door een Oehoe.
Met vriendelijke groet A de Haan

jeroen vinke

Citaat van: ArjendeHaan op november 07, 2018, 23:26:13 PM
Gezien de locatie is deze Ransuil opgegeten door een Oehoe.

Is een Oehoe zo territoriaal dat ze alle Sperwers en Haviken het gebied uitjagen?
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

HPM

Citaat van: jeroen vinke op november 08, 2018, 08:39:30 AM
Citaat van: ArjendeHaan op november 07, 2018, 23:26:13 PM

Gezien de locatie is deze Ransuil opgegeten door een Oehoe.

Is een Oehoe zo territoriaal dat ze alle Sperwers en Haviken het gebied uitjagen?

Dat heeft niets met territorialiteit te maken. Ze pakken gewoon elke geschikte prooi.

Overigens kan je niet zeggen dat het een prooi van een Oehoe is omdat die daar in de buurt voorkomen. Er komen ongetwijfeld meer kandidaten voor.
Herman van der Meer

jeroen vinke

Citaat van: HPM op november 08, 2018, 10:04:11 AM

Overigens kan je niet zeggen dat het een prooi van een Oehoe is omdat die daar in de buurt voorkomen. Er komen ongetwijfeld meer kandidaten voor.

Dat was dan ook de reden voor mijn vraag.
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

gerbenth

Ik dacht natuurlijk ook meteen aan de Oehoe's maar verder dan die gedachte kon ik niet gaan.
Bosuil en Havik vangen ook Ransuil begrijp ik dus op de Pietersberg zijn er in elk geval drie bekende mogelijke predatoren.
Een sporenkenner kan vossenvraat soms onderscheiden van wolvenvraat, maar of dat ook (altijd) met roofvogels kan...

groeten
Gerben