Hoe kom je te weten of een oude waarneming (alsnog) is goedgekeurd.

Gestart door Ben Gaxiola, oktober 02, 2018, 17:51:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ben Gaxiola

Hallo,

Regelmatig duurt het een tijd voordat een waarneming met foto wordt goedgekeurd.

Is er een manier waarop je kan checken welke waarnemingen van jou in de afgelopen periode (bv een maand) zijn goedgekeurd? Of kun je ergens instellen dat je er een seintje van krijgt?

Bvd & gr Ben
Ben Gaxiola

hiskodevries

Waarom wil je dat weten? Als je een waarneming als zeker upload ben jij toch al overtuigd van de determinatie.
Als een waarneming fout is wil je dat weten.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Ben Gaxiola

Omdat een goedkeuring een bevestiging is dat je het juist hebt gezien. Vooral bij micro's heb ik nog wel eens dat ik op basis van wat ik aan kenmerken zie in vergelijking met goedgekeurde foto's ik zeker ben van de determinatie.Maar een goedkeuring is dan prettig omdat deze bevestigt, dat ik niet iets over het hoofd heb gezien.
Ben Gaxiola

OlivierO

#3
Ja, dat kan. Ga naar 'mijn waarneming.nl' > 'mijn foto's'. Selecteer daar de juiste periode waarin je wil zoeken en selecteer bij Validatie een optie die aansluit bij wat je wil weten. Ik doe het ook zo.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Bj.schoenmakers

Soms worden hele oude waarnemingen van jaren geleden nog goedgekeurd .. ik heb zelf een perlscriptje dat ik periodiek start om wijzigingen (zoals goedkeuringen) op te hoesten
van al mijn waarnemingen.. (zal wel niet meer werken met de nieuwe site straks ;-)) maar ik denk dat je ook een eind komt als je in het zoekscherm kiest voor : sorteren op : 'Nieuwste eerst' ..    (dan laat ie alle waarnemingen zien waar recent nog iets aan is gewijzigd (zoals een goedkeuring of commentaar)). Je kunt je waarneming ook altijd op onzeker zetten (ookal ben je vrij zeker), dan kun je zorgen dat je een mailtje krijgt als de admin dat aanpast bij een goedkeuring .. (maar dat is misschien wel extra werk voor de admins).   

Johan Buijsman

Hallo

Ik heb mijn nog niet goedgekeurde waarneminen getakked.  ( Zie link onder)  Je kunt dan wanneer je wil kijken of er al weer iets is goedgekeurd.

https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=277482.0

groet Johan