Afwijkende kokmeeuw of hybride kok / zwartkopmeeuw

Gestart door sanscha, september 18, 2018, 11:48:09 AM

Vorige topic - Volgende topic

sanscha

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/162601917
Kokmeeuw - Chroicocephalus ridibundus gezien op 2018-09-17 Camperduin - Trektelpost

Vanaf telpost Camperduin; duidelijk groter dan nabije komeeuwen, karmijnrode snavel en poten, afwijkend verenkleed. Kop ook meer zwartkopmeeuw vorm dan kokmeeuw.

Foto's:








bij voorbaat dank Sander Schagen
Groeten Sander Schagen

nick

Vogel is inmiddels deze maand al 3 x daar gezien. vogel is echt een stuk groter dan kokmeeuw, veel meer stormmeeuw-formaat.  Hoewel de vogel verder erg veel op kokmeeuw lijkt,  en niet op de op deze site aanwezige foto's van de kruising kok x zwartkop,  vraag ik me toch af of alle kruisingen er altijd hetzelfde uitzien,en of dit dus toch niet ook een kruising kan betreffen
Met vriendelijke groet,
Nick van der Ham

Jacob Molenaar

Afgezien van de grootte (hoewel dat wellicht ook lastig in te schatten is) is dit niet eens een bijzonder afwijkende kokmeeuw, zie hier voor vergelijkbare exemplaren.

Voorbeeld:

Foto: Maarten Sluyter
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

nick

Zoals ik al zei, de vogel lijkt inderdaad veel op een normale kokmeeuw, maar ik vind in deze de grootte toch wel een sterke indicatie dat er meer aan de hand is dan alleen een afwijkend kleed.

Niet alle kruisingen hoeven er toch hetzelfde uit te zien?
Met vriendelijke groet,
Nick van der Ham