Wandelrugtas

Gestart door Remon.vl, augustus 17, 2018, 22:25:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

Remon.vl

Hallo hallo,

Wanneer ik de natuur in gaat voor een wandeling of alleen vogels te kijken neem ik mijn rugtas mee.
Verrekijker hangt om de nek...
Wat ik nadelig vind is dat ik eerst me rugtas af moet doen om bij me vogelgids te komen. Zijn er ook tassen waarbij je makkelijk bij je gids kan komen als je de tas nog op je rug hebt. Soort vakje aan de heupband oid? Iemand ervaring?
Heeft iemand nog ervaring met een alternatief voor de kijker om je nek. Ik zag laatst iemand met een soort tuigje waar z'n kijker aan vast zat voorbij lopen.
Ik hoor het graag!

Margreet Kwh

Hoi Remon,
dat tuigje was misschien een soort draagband voor een groot blaasinstrument, zie bijv. in de muziekwinkel.
Verder: i.p.v. vogelboek, misschien een telefoon gebruiken met digitale info?
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven


Wilfred

Er bestaan inderdaad speciale verrekijker tuigjes.
Wat betreft de vogelgids kun je er ook voor kiezen om een compacte veldgids te nemen.
Een van de best bruikbare en meest gewaardeerde compacte vogelgidsen is die van Hayman.
Deze gids is lekker smal en niet te dik en past daardoor in de binnenzak van de meeste jassen, in de bovenbeenzak van een outdoorbroek of in de netzak aan de buitenzijde van een rugzak.
Echt een ideale veldgids voor de struin- of wandelvogelaar.

Remon.vl


jeroenroelofsen

Tegenwoordig zijn er ook behoorlijk goede vogelgids app's. Mocht je een smartphone hebben zeker ook een aanrader (scheelt weer gewicht). En smartphone heb je toch al bij de hand voor invoer van je waarnemingen (toch?  :angel:).
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

M. Hoogteijling

Niet meer verkrijgbaar maar vind dit nog steeds een makkelijk ding:
https://m.youtube.com/watch?v=rOEFpR7fniw

Alle binnenvakken kunnen eruit of worden aangepast. Plu en water ook direct bij de hand. Op vakantie blijft m'n rugzak nu vaak thuis. Er is vast wel iets soortgelijks op de markt
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling

j.steenbergen

Zo´n tuigje is op zich handig, er hangt minder gewicht om je nek. Nadeel is dat je er een erg plakkerige rug van kreeg, om die reden heb ik hem er weer afgehaald.
Jeroen Steenbergen

OJGoreng

#8
Citaat van: Remon.vl op augustus 17, 2018, 22:25:29 PM
Heeft iemand nog ervaring met een alternatief voor de kijker om je nek. Ik zag laatst iemand met een soort tuigje waar z'n kijker aan vast zat voorbij lopen.
Ik hoor het graag!

Als er aan de schouderbanden van je rugzak lusjes of oogjes o.i.d. zitten, kun je daar wat hang- en sluitwerk van de ijzerhandel aan bevestigen en je kijker daaraan ophangen. Ik heb zelf ooit zo'n constructie bedacht om mijn camera/lens/kijkercombinatie van een dikke drie kilo niet op mijn nek te laten rusten (zie foto).

Overigens zou dit ding handig kunnen zijn voor je vogelgidsprobleem, maar dan kom je weer een schouderband tekort voor je verrekijkerprobleem.

Met vriendelijke groet, Zainal