Hoofdmenu

Taigarietgans Zweden

Gestart door Frank van Spelde, september 15, 2018, 13:00:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Frank van Spelde

Taigarietgans in Zweden, Hjälstaviken. Weet iemand uit welk project en waar ik deze kan melden (Heb em al wel op Geese.org ingevoerd).

Het betreft deze waarneming
https://sweden.observation.org/waarneming/view/162514219
Taigarietgans - Anser fabalis gezien op 2018-09-10 Sweden - Uppland - Hjälstaviken
Foto's:


Toelichting:
Blue neckband 'UF'
bij voorbaat dank Frank van Spelde

OJGoreng

#1
Er loopt of liep een project in Zweden waarbij (o.a.) blauwe halsbanden zijn gebruikt bij rietganzen (toendra- en taiga-). Daar is o.a. Adriaan de Jong bij betrokken (contact info in de link).
Met vriendelijke groet, Zainal

Frank van Spelde


OJGoreng

Graag gedaan. Ik heb nog even een link naar een artikel in mijn vorige bericht gezet.
Met vriendelijke groet, Zainal

Frank van Spelde

Leuk, ga ik lezen! Ga gelijk ook even mailen naar Adriaan, misschien dat hij nog wat heeft aan de melding. Groet!

Cygnus

UF is niet de volledige code, er moet nog meer op staan.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Frank van Spelde

Ja dat vermoeden had ik al, helaas vlogen ze al op voordat ik de volledige code kon zien.

Cygnus

Hoogstwaarschijnlijk is de code EUF.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Frank van Spelde

Inderdaad moet de code EUF zijn heb ik te horen gekregen. Het is een vogel die in november 2015 is geringd in Lille Vildmose in Jutland, Denemarken, en nogmaals is gevangen in Finland in maart 2017. Voor Hjälstaviken was het de eerste melding, maar er zijn veel meldingen uit Finland, Denemarken en andere delen van Zweden.