Vleermuis op de Zuidpier IJmuiden 09-09-2018

Gestart door shirley, september 12, 2018, 20:43:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

shirley

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/162298601
Vleermuis onbekend - Chiroptera spec. gezien op 2018-09-09 IJmuiden - Zuidpier
Foto's:










Toelichting:
Kwam van de zee af op de pier.
bij voorbaat dank Shirley O'Brien

Rob Koelman

Zoals eerder gezegd (https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=437083.0) volgens mij een ruige dwergvleermuis.

Ben even benieuwd of 'men' het daarmee eens is...
Met vriendelijke groet, Rob

Douwe van der Ploeg

Ik wel iig (en uiteraard ook met die ander). De trek van de ruige dwergen is op dit moment vol aan de gang :)
Douwe van der Ploeg

Rob Koelman

Citaat van: Douwe van der Ploeg op september 13, 2018, 02:55:08 AMIk wel iig (en uiteraard ook met die ander). De trek van de ruige dwergen is op dit moment vol aan de gang :)

Mooi, dan kan ie goedgekeurd worden...  B)

Ik heb even 'druk gezet' achter deze waarneming omdat het toch wel een vrij bijzondere locatie is waar de vleermuis is waargenomen (punt Zuidpier IJmuiden). Die op de Noordzee is natuurlijk ronduit spectaculair.

Voor het exemplaar van de Zuidpier geldt dat het niet duidelijk of dit een 'oversteker' is, of een langs de kust zuidwaarts trekkend exemplaar.
Met vriendelijke groet, Rob

shirley

Leuk! Ik wist niet dat vleermuizen migreren  B), dank je wel Rob en Douwe  :blink:.

Douwe van der Ploeg

Voor validatie moet je wachten op René, en die heeft het nu íets te druk (met o.a. ruige dwergvleermuizen). Zal van de winter wel weer inhalen :)
Douwe van der Ploeg

Rob Koelman

Citaat van: Douwe van der Ploeg op september 13, 2018, 18:42:28 PMVoor validatie moet je wachten op René, en die heeft het nu íets te druk (met o.a. ruige dwergvleermuizen). Zal van de winter wel weer inhalen :)

Heu, is René de enige admin die waarnemingen van Nederlandse vleermuizen beoordeelt?

(Dat ie het momenteel nogal druk heeft is mij overigens goed bekend   :blink: )
Met vriendelijke groet, Rob

Joris Verhees

Citaat van: Rob Koelman op september 13, 2018, 18:55:53 PM
Citaat van: Douwe van der Ploeg op september 13, 2018, 18:42:28 PMVoor validatie moet je wachten op René, en die heeft het nu íets te druk (met o.a. ruige dwergvleermuizen). Zal van de winter wel weer inhalen :)

Heu, is René de enige admin die waarnemingen van Nederlandse vleermuizen beoordeelt?

(Dat ie het momenteel nogal druk heeft is mij overigens goed bekend   :blink: )

Niet de enige, volgens mij wel de meest actieve (m.b.t. vleermuizen binnen zoogdieren) . Heb pas nog een balletje opgeworpen om daar wat aan te doen, tevergeefs..
Met groet, Joris Verhees

Douwe van der Ploeg

Mogelijk dat Bart af en toe ook wat doet, maar ook hij heeft het nu druk. Net zoals de meeste andere validatoren, vermoed ik zo ;)
Douwe van der Ploeg