Hoofdmenu

Vroegste data 2008

Gestart door JohanvantBosch, maart 08, 2008, 23:46:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

JohnvR

Schitterend he, dat het weer begonnen is.


Sticht

CiteerSchitterend he, dat het weer begonnen is.

Inderdaad, mooie plaat!  

Gert Veurink

Ik zag net een Noordse Witsnuitlibel!  Gaat die de boeken in als de eerste libel dit jaar nu de smaragd wat dubieus is?
In elk geval de eerste Noordse witsnuit dit jaar, en in elk geval mijn eerste libel!  
groet!
Gert Veurink



theomuusse

#63
CiteerIk zag net een Noordse Witsnuitlibel!  Gaat die de boeken in als de eerste libel dit jaar nu de smaragd wat dubieus is?
In elk geval de eerste Noordse witsnuit dit jaar, en in elk geval mijn eerste libel!
Ik vind van wel!
Theo

Rinie van Reenen

CiteerIk zag net een Noordse Witsnuitlibel!  Gaat die de boeken in als de eerste libel dit jaar nu de smaragd wat dubieus is?
In elk geval de eerste Noordse witsnuit dit jaar, en in elk geval mijn eerste libel!
Gaaf!
Groet, Rinie van Reenen

Anne Hueber †

CiteerIk zag net een Noordse Witsnuitlibel!  Gaat die de boeken in als de eerste libel dit jaar nu de smaragd wat dubieus is?
In elk geval de eerste Noordse witsnuit dit jaar, en in elk geval mijn eerste libel!
Tof :duim: En van mij mag je de primeur ook hebben, hij is je van harte gegund.

Imperator

CiteerIk zag net een Noordse Witsnuitlibel!  Gaat die de boeken in als de eerste libel dit jaar nu de smaragd wat dubieus is?
In elk geval de eerste Noordse witsnuit dit jaar, en in elk geval mijn eerste libel!
leuk!
vriendelijke groet,

Trees

Goyatlah

Hier (Appelbergen) zaten ze vandaag nog niet  :(  (Wel 5 vuurjuffers die niet eens zo piep waren 2 of 3 dagen schat ik). Waar heb jij de jouwe gezien?
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

ria.vogels

Ha Gert,

Leuk je tegen te komen vandaag in de Hatertse vennen.

En dan wijs ik je er nog op dat ik daar vorig jaar veel Noordse Witsnuitlibellen zag, en zowaar vind jij hem dan ook nog. Ik heb niets meer gevonden, behalve vuurjuffers natuurlijk.

Gefeliciteerd!

Groet, Ria
Groet, Ria Vogels

Gert Veurink

#69
CiteerHa Gert,

Leuk je tegen te komen vandaag in de Hatertse vennen.

En dan wijs ik je er nog op dat ik daar vorig jaar veel Noordse Witsnuitlibellen zag, en zowaar vind jij hem dan ook nog. Ik heb niets meer gevonden, behalve vuurjuffers natuurlijk.

Gefeliciteerd!

Groet, Ria
Ja! Wederzijds. Ook ik vond het leuk je te ontmoeten. Je was denk ik net een minuut of 20 weg, ik kon je dus niet meer roepen of zo. Bedankt voor de hulp bij de groentjes!

Edit: Een hele slechte foto, maar beter dan dit kreeg ik de kans niet voor, maar niettemin blij met dit 'bewijsmateriaal'

groet!
Gert Veurink



JohanvantBosch

CiteerIk zag net een Noordse Witsnuitlibel!  Gaat die de boeken in als de eerste libel dit jaar nu de smaragd wat dubieus is?
In elk geval de eerste Noordse witsnuit dit jaar, en in elk geval mijn eerste libel!
GO Gertje... GO Gertje!!!  :P  

Bertusvr

Gefeliciteerd Gert. :duim:  

Rinie van Reenen

Vorig jaar waren er om deze tijd al 23 in plaats van 4...
Overigens, 19 soorten binnen twee weken na de Noordse Witsnuit. Met dit weer zal het hard gaan. Zoekze!
Groet, Rinie van Reenen

Goyatlah

Klopt, had er zelf in 2 weken 12.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's


Gert Veurink

CiteerEerste variabele is vandaag gemeld...
http://www.waarneming.nl/wn_details.php?id=4150814
Ja! kunnen jullie om een foto vragen? Ik geloof het zeker, maar wil graag een verse zien!
groet!
Gert Veurink



Goyatlah

Ik geloof hem zo en had hem ook als volgende voorspeld. Gert, ga maar ff bij de uiterwaarden kijken, zitten ze vast al bij honderden.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Gert Veurink

CiteerIk geloof hem zo en had hem ook als volgende voorspeld. Gert, ga maar ff bij de uiterwaarden kijken, zitten ze vast al bij honderden.
Ik geloof m ook echt wel. Geen punt. Met foto alleen leuker...
Zondag ga ik pas weer grondig naar buiten denk ik...

ik ga maandag een maanwater in het f-veen 'halen', dus ik zou maar snel zijn als ik jullie was  ;)  
groet!
Gert Veurink



vuurvlinder

Citeer

ik ga maandag een maanwater in het f-veen 'halen', dus ik zou maar snel zijn als ik jullie was  ;)
Zitten die beestjes daar?
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Rinie van Reenen

Citeer
Citeer

ik ga maandag een maanwater in het f-veen 'halen', dus ik zou maar snel zijn als ik jullie was  ;)
Zitten die beestjes daar?
Als ze er niet zaten, kon hij ze er ook niet halen. Dan zou hij ze er moeten gaan brengen. Ook leuk. ;)
Groet, Rinie van Reenen

Goyatlah

Citeer
Citeer

ik ga maandag een maanwater in het f-veen 'halen', dus ik zou maar snel zijn als ik jullie was  ;)
Zitten die beestjes daar?
Ze zitten er wel maar heb ze daar zelf niet gezien
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

vuurvlinder

Citeer
Citeer
Citeer

ik ga maandag een maanwater in het f-veen 'halen', dus ik zou maar snel zijn als ik jullie was  ;)
Zitten die beestjes daar?
Als ze er niet zaten, kon hij ze er ook niet halen. Dan zou hij ze er moeten gaan brengen. Ook leuk. ;)
Als hij dan toch bezig is maar hij er ook wel een paar hier naartoe brengen. :D  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Gert Veurink

Citeer
Citeer

ik ga maandag een maanwater in het f-veen 'halen', dus ik zou maar snel zijn als ik jullie was  ;)
Zitten die beestjes daar?
tientallen... althans nu nog niet maar over een maandje wel.
Als je de vogelhut rechts laat, doorrijden, natuurmonumentenboerderij links laten en doorrijden, dan die weg die mooi door het veen loopt richting veenhuizen, aan het eind van die weg aan je linkerhand. Die plek is onder vogelaars bekend als de roodpootvalkenplek (ook veel boomvalken daar, libelleneters zijn dat). Veel noordse witsnuiten daar ook en later ook erg veel koraaljuffers en nog veel meer  
groet!
Gert Veurink



vuurvlinder

Citeer
Citeer
Citeer

ik ga maandag een maanwater in het f-veen 'halen', dus ik zou maar snel zijn als ik jullie was  ;)
Zitten die beestjes daar?
tientallen... althans nu nog niet maar over een maandje wel.
Als je de vogelhut rechts laat, doorrijden, natuurmonumentenboerderij links laten en doorrijden, dan die weg die mooi door het veen loopt richting veenhuizen, aan het eind van die weg aan je linkerhand. Die plek is onder vogelaars bekend als de roodpootvalkenplek (ook veel boomvalken daar, libelleneters zijn dat). Veel noordse witsnuiten daar ook en later ook erg veel koraaljuffers en nog veel meer
Leuk! Ik zal eens kijken of ik daar ook een excursie kan doen.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

JohnvR

Citeer
CiteerEerste variabele is vandaag gemeld...
http://www.waarneming.nl/wn_details.php?id=4150814
Ja! kunnen jullie om een foto vragen? Ik geloof het zeker, maar wil graag een verse zien!
Ik ben geloof ik de derde van vandaag, maar met foto. Ik had overdag geen tijd, maar kon dit vrouwtje vanavond om ca. 20:15 uur noteren in een groenstrook in de bebouwde kom van Alkmaar. Vond ook nog een Vuurjuffer en wat huidjes.


Goyatlah

"s avonds en dan zo piep, heb dat zelf nog nooit gezien  :duim:  
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Bertusvr

morgen week-end en mooi weer, dat belooft wat voor de waarnemingen.

JohanvantBosch

Citeer
Citeer
Citeer

ik ga maandag een maanwater in het f-veen 'halen', dus ik zou maar snel zijn als ik jullie was  ;)
Zitten die beestjes daar?
Ze zitten er wel maar heb ze daar zelf niet gezien
Ze zitten er zelfs veel.....
Overigens heb je best kans dat iemand anders je dit weekend al voor is.

vuurvlinder

Citeer
Citeer
Citeer
Citeer

ik ga maandag een maanwater in het f-veen 'halen', dus ik zou maar snel zijn als ik jullie was  ;)
Zitten die beestjes daar?
Ze zitten er wel maar heb ze daar zelf niet gezien
Ze zitten er zelfs veel.....
Overigens heb je best kans dat iemand anders je dit weekend al voor is.
Ik ga ook niet voor de eerste waarneming, maar wil weleens wat anders zien dan die saaie vroege en groene glazenmakers. :gap:  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Goyatlah

Vroege en Groene saai? Zijn een heleboel mensen die ze geen van  beide gezien hebben. Maar goed kan wel een lijstje wanneer en waar voor je samenstellen. Geen probleem.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's