kleine jager

Gestart door henrynoorman, september 09, 2018, 10:12:42 AM

Vorige topic - Volgende topic

henrynoorman

Is dit de kleine jager?
Foto,s zijn genomen op 04-11-2017 bij de Zuidpier in Ijmuiden

frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

henrynoorman

  Een beetje denigrerend antwoord Frank op een normale vraag waar ik helaas weinig mee kan.

jeroenverburg

Hallo Henri,

Welkom op het forum. Ik zou zeggen, kijk hier een beetje rond, zie hoeveel kennis en ervaring hier beschikbaar is, en van wie dat in veel gevallen afkomstig is. Probeer te ontdekken hoe het er hier aan toegaat, en doe daar actief aan mee.
En als je daar na een paar jaar genoeg van hebt,  ga dàn tegen mensen zeggen dat ze denigrerende antwoorden geven, dan is de lol er snel af, en kun je weer andere dingen gaan doen. Maar beter niet in je tweede post ever.

Dat Frank bedoelt dat het een middelste jager is zal wel duidelijk zijn.

frankmeer

Nou goed, ik zal ook een duit in het zakje doen: op de foto's is van harde kleedkenmerken natuurlijk maar erg weinig te zien en dan moet je al snel terugvallen op structuurkenmerken (jizz) wat vooral helpt als je goed bekend bent met hoe Kleine en Middelste Jagers normaal gezien kunnen overkomen als je ze over zee ziet vliegen. Zelfs de staartpunt ziet er merkwaardig uit op foto 1 en is dus niet eens goed te beoordelen. Op foto 3 is echter wel iets te zien dat lijkt op een licht nekbandje. Als dit ook daadwerkelijk een lichte nekband is en geen foto-effect dan moet het een Kleine Jager zijn.
Frank van der Meer

henrynoorman

Beste Jeroen,
Dat het er hier zo aan toe gaat is gelukkig niet helemaal waar blijkt wel uit de uitvoerige reactie van Frank.
Ik waardeer een ieder, en
in het bijzonder mensen met zoveel kennis als Frank Neijts.
Dat het mijn tweede post ever is, is denk ik niet relevant.

OlivierO

Dag Henry,

Welkom op het forum.

Zou je in de toekomst de waarneming eerst willen ingeven in waarneming.nl of waarnemingen.be? Of als het in het buitenland is dan eventueel in observation.org. Eens je dat gedaan hebt kan je in het scherm van de waarneming zelf rechts kiezen voor "determineren via het forum". Op die manier komt het mee in de database en hebben we er ook iets aan. Nadien invoeren heeft als lastige bijkomstigheid dat het allemaal meer ruimte inneemt op de server en die ruimte kost geld. Vele kleintjes ...

Gelieve ook je posts met je naam te ondertekenen, dat communiceert veel aangenamer.

Dank je wel!


Groeten,
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Marcel Klootwijk

Hoi Henry,

Op de foto's zijn wel degelijk enkele kenmerken te zien. Jagers zijn altijd erg lastig en worden voornamelijk gedetermineerd op jizz en vlieggedrag op grote afstand. Op deze foto's oogt de vogel behoorlijk "bulky" voor een Kleine jager en zijn de basis van de vleugels nogal breed. Op de laatste foto is te zien dat de vogel een dubbele witte vlek heeft op de ondervleugel, wat een goed kenmerk is voor Middelste jager. Dus ik zou in dit geval voor Middelste gaan.

Groeten Marcel Klootwijk
Groeten,

Marcel Klootwijk
www.vogelsinbeeld.nl

Oenanthe

Citaat van: Marcel Klootwijk op oktober 02, 2018, 13:27:54 PM
Op deze foto's oogt de vogel behoorlijk "bulky" voor een Kleine jager
Plus wat ook nog eens erbij komt: hij is te buffish voor een blauwe reiger, te greedy voor een papegaai en te noezelig voor een vink.

Waarmee ik alleen wil zeggen: gebruik alstublieft geen termen waar ik en velen met mij geen kant mee op kunnen. ;D
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Marcel Klootwijk

Mwt "bulky". Wordt stevig/dik bedoeld. Sorry voor het taalgebruik!
Groeten,

Marcel Klootwijk
www.vogelsinbeeld.nl

Rob Koelman

#10
Een 'bulky jizz' is volgens mij heel normaal taalgebruik in het vogelwereldje...  B)

Zowel 'bulky' als 'jizz' zijn ruim interpreteerbare termen, maar toch weet 'iedereen' waar het over gaat...
Met vriendelijke groet, Rob

frankneijts

Citaat van: Rob Koelman op oktober 02, 2018, 16:00:25 PM
Een 'bulky jizz' is volgens mij heel normaal taalgebruik in het vogelwereldje...  B)

Zowel 'bulky' als 'jizz' zijn ruim interpreteerbare termen, maar toch weet 'iedereen' waar het over gaat...

Ach, dat hoort nu eenmaal bij 'dutch birding' .. B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'