(Regen)wulp?

Gestart door RichardB, september 06, 2018, 20:51:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

RichardB

Onderkant vleugel helaas niet goed op de foto. Wulp of regenwulp?

https://waarneming.nl/waarneming/view/161748413
Hartelijke groet,

Richard

mgieskens

De snavel lijkt wat aan de lange kant voor een regenwulp. Voor de rest vind ik het wat moeilijk te beoordelen met deze foto's. In ieder geval geen snip  ;)
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

RichardB

Watersnip was de eerste identificatie op basis van de bovenste foto in het veld. Thuis met de gids erbij was ik er inderdaad al snel achter dat dat't niet was. (en begreep dat ik meer foto's moet maken om de kans op oksels groter te maken, en hiermee de determinatie ook eenvoudiger wordt)  :blink:
Hartelijke groet,

Richard

Rob Koelman

Citaat van: reobedr op september 06, 2018, 21:14:20 PMWatersnip was de eerste identificatie op basis van de bovenste foto in het veld. Thuis met de gids erbij was ik er inderdaad al snel achter dat dat't niet was. (en begreep dat ik meer foto's moet maken om de kans op oksels groter te maken, en hiermee de determinatie ook eenvoudiger wordt)  :blink:

Determineren is in de eerste plaats goed kijken wat je ziet. Foto's kunnen een (voorlopige) determinatie ondersteunen en tevens dienen als 'bewijsplaatje'...

Van alleen maar 'dom plaatjes schieten' leer je uiteindelijk bijzonder weinig...
Met vriendelijke groet, Rob

RichardB

Ben ik met je eens. Vandaar dat ik niet "dom plaatjes probeer te schieten", maar deze gebruik om, in combinatie met wat ik heb gezien en de vogelgids, tot een goede determinatie te komen en hiervan te leren. Als ik er dan niet uit kom, vraag ik mensen die meer weten dan ik om hulp. In dit geval blijkt, dat als de onderkant vleugel goed op de foto had gestaan, de determinatie eenvoudig(er) geweest zou zijn. Weer wat geleerd.

Hartelijke groet,
Richard
Hartelijke groet,

Richard

Guus Peterse

Met zo'n snavel wordt het natuurlijk nooit een regenwulp, zoals de admin ook al heeft opgemerkt.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015