Witje dd 27-08-2018

Gestart door Corryabbink, augustus 30, 2018, 22:47:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Corryabbink

Ondanks alle goede internetvoorlichting kom ik er niet met zekerheid uit.
Is dit een Scheefbloemwitje of Groot koolwitje? Graag jullie advies!
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/161943911
onzeker Scheefbloemwitje - Pieris mannii gezien op 2018-08-27 Vriezenveen - De Pollen
Foto's:





met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"


Corryabbink

Citaat van: caliprobola op augustus 30, 2018, 23:10:53 PM
Scheefbloemwitje is  :duim:
Bedankt :duim:
Dan zitten ze al veel langer hier en ook met meerdere exemplaren.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Pieter Stolwijk

Leuk Corry, weer een in Twente.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Robert Brunink

Ja Corry, met dit witje tussen de andere witjes-soorten moet je extra goed opletten. Ik heb ze dit jaar voor het eerst rondom huis, op dit moment 1, mogelijk 2. Ik denk dat die soort dit jaar pas echt goed is doorgebroken in Twente, was het vorige jaren alleen Zuid-Twente, nu zit die ook bij ons! Nu nog wachten op Zuidelijke Heidelibel en Zuidelijke Glazenmaker!  ;)

Corryabbink

Pieter en Robert bedankt voor jullie reactie :duim:
Ik dacht al geruime tijd dat ik de soort zag maar was niet zeker...mede omdat die nog niet in mijn omgeving gevonden was. Toen ik zag dat Pieter hem gevonden had en aan een Klein geaders witje moest denken ging er bij mij een lampje branden. De vondst van Robert, zo dichtbij. nam eigenlijk toen al mijn twijfel weg maar voor de zekerheid heb ik deze waarneming op het forum gezet.
Ondertussen zag ik de soort ook in Almelo bij mijn zus op Oleander. Jammer genoeg had ik mijn camera niet bij de hand. Ik denk dat de soort bijna overal te vinden is maar niet zo goed herkend wordt.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Pieter Stolwijk

Ik had hem ook niet herkend, maar Chris van Swaay meldde me dat het een Scheefbloemwitje was.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente