southern masked weaver???

Gestart door berendveenstra, augustus 28, 2018, 21:59:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

berendveenstra

Ik denk aan een vrouwtje van deze soort.

It concerns this observation
https://observation.org/waarneming/view/161872190
Southern Masked Weaver - Ploceus velatus observed at 2018-07-29 South Africa - Johannesburg
Photos:


thanks in advance Berend Veenstra
Berend Veenstra

HJDT

Die kans is groot maar is van deze foto niet te doen denk ik. Mogelijk wel als je foto's hebt van de bovendelen maar dat is ook geen garantie. Wevers in winterkleed zijn extreem lastig op naam te brengen.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

berendveenstra

Heb nog een foto van een gedeelte van de bovenzijde aan de waarneming toegevoegd. Ik denk aan deze soort aangezien in de bomen verderop mannetjes van deze soort zag.

Bedankt Berend
Berend Veenstra

IJsvogelaar

Vriendelijke groeten,
Thijs de Groot

/ (seen only)

lennartv

Lijkt mij ook, donker oog, korte, stevige, roze snavel en o.b.v. van het verspreidingsgebied is ook het meest waarschijnlijk. Bij village weaver (die de enige andere redelijke optie is volgens mij), heeft in alle kleden een veel donkere snavel en is ook minder waarschijnlijk o.b.v. verspreidingsgebied. Alles geredeneerd vanuit wat ik kan vinden in mijn Roberts Bird guide, ik laat me uiteraard graag overtuigen indien de zaken toch wat lastiger liggen.
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

berendveenstra

Bedankt voor de reacties.

Groet Berend
Berend Veenstra