Grauwe kiek?

Gestart door Stefan v. Schaik, augustus 25, 2018, 11:18:57 AM

Vorige topic - Volgende topic

Stefan v. Schaik

Hallo,

Afgelopen week kwam deze kiek over het huis gevlogen. Helaas vrij hoog en tegen het licht in.
In eerste instantie dacht ik bruine kiek, want die vliegen nu geregeld over, maar Maarten Hotting reageerde met dat het waarschijnlijk een juv. grauwe kiek was.
Ik heb de foto iets lichter proberen te maken. Kan iemand bevestigen dat het idd een grauwe kiek is?
Alvast bedankt.
https://waarneming.nl/waarneming/view/161648279

Gr,
Stefan van Schaik
Stefan van Schaik

frankneijts

Stefan, je hebt de waarneming al op 'zeker' gezet terwijl Maarten het nog heeft over 'vermoedelijk' en je komt hier ook nog om raad vragen, dat snap ik dus niet zo goed. Bovendien lijkt 'jouw' vogel nogal brede en behoorlijk afgeronde vleugels te hebben (vandaar ook de eerste gedachte 'Bruine' ?) en dat zou beter passen op een Blauwe Kiekendief die ook soms, als 1e kj, zo'n tamelijk intens rossige onderzijde hebben (Forsman: "ochre-coloured underbody"). Al met al zou ik vooralsnog deze waarneming van een "?" wilen voorzien en of daarvoor dan Grauwe of Blauwe staat maakt me niet zoveel uit.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Stefan v. Schaik

Dat de waarneming op zeker staat is een invoerfoutje.
Dat ik om raad kom vragen is toch niet erg? Dacht dat het forum daarvoor was bedoeld....
Maar toch bedankt. Ik pas het aan.
Stefan van Schaik

frankneijts

Citaat van: Stefan v. Schaik op augustus 25, 2018, 14:49:45 PM
Dat de waarneming op zeker staat is een invoerfoutje.
Dat ik om raad kom vragen is toch niet erg? Dacht dat het forum daarvoor was bedoeld....
Maar toch bedankt. Ik pas het aan.

Nee hoor, het is natuurlijk prima dat je hier advies vraagt! Het lijkt alleen wat merkwaardig dat je dat doet over de ID van een vogel die je, ondanks het voorbehoud van de amin, al op 'zeker' hebt gezet. Maar de reden waarom is duidelijk nu..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'