Hoofdmenu

Wat is dit dan ?

Gestart door Floppy, januari 05, 2006, 23:05:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

Floppy

In m'n tuin trof ik dit aan.
Iemand een idee wat dit is geweest? :huh:
Ik dacht aanvankelijk aan een soort vleermuis, maar dit is wel erg behaard/bebont.



met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

Freek Verkerk


Het lijkt me wel een zoogdier en geen vogel of kikker. Vanwege de haren!

Kun je iets meer vertellen? Hoe groot was het? Als je denkt aan een vleermuis, dan denk ik aan 5 cm. Dus heb je de foto vergoot?

Bij een vleermuis denk ik ook aan vleugels, anders poten. was daar nog iets van te vinden?

En een kop? gebit?
B)  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

laatvlieger

Volgens mij is dit een lapje konijn...
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Floppy

CiteerHoe groot was het? Als je denkt aan een vleermuis, dan denk ik aan 5 cm. Dus heb je de foto vergoot?

Bij een vleermuis denk ik ook aan vleugels, anders poten. was daar nog iets van te vinden?

En een kop? gebit?
Ongeveer 9 cm groot (zonder de "staart"), verder zat er niks meer aan en ook heb ik geen andere resten gevonden. Er zaten ook geen botjes of iets dergelijk meer in. Het was dus alleen een stuk huid met beharing, zoals op de foto.

CiteerVolgens mij is dit een lapje konijn...

Dat zou misschien wel de oplossing van het vraagstuk kunnen zijn. Mogelijk is het vanuit de lucht (roofvogel ?) in de tuin terecht gekomen. Wilde konijnen komen niet in de tuin, maar in de omgeving zijn er genoeg.
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

Mark van Veen

Lijkt me een een goed voorbeeld van een ex-konijn, ook wel koneen genoemd (verleden tijd van konijn).
groet,

Mark van Veen

Floppy

Nou, dan lijkt mij het mysterie echt opgelost. :D  
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

Gerrit Kteu

Wellicht een geval van een kamikazekonijn? Een ontploft konijn dus (nee, geen mol -_- )