Welke vogelgids hebben jullie

Gestart door Remon.vl, augustus 18, 2018, 16:20:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Remon.vl

Hai vogelaars,

Ik was benieuwd welke vogelgids jullie hebben en welke jullie meenemen tijdens het observeren of wandeling.
Zelf heb ik de ANWB vogelgids Europa en een uitklapbare met vogels van Nederland en België.
De eerste zit in me tas, de tweede in de hand of bovenbeen  zak van me broek.

Marijn de Weijer

Voor in het veld de Collins bird app, dit is de ANWB vogelgids in digitale vorm met geluiden. Ideaal om even een plaatje te checken of een geluid te controleren/opfrissen en het scheelt weer een gids meenemen.
Met vriendelijke groet,

Marijn de Weijer

sander bijsterbosch

ik gebruik zelf ook vooral de anwb. verder heb ik:
vogeldeterminatie
capitool veldgidsen vogels van Europa
alle vogels van Europa Van vogelbescherming en KNNV
Herken de vogel (Lars Gejl)
Roofvogels van Europa, Noord Afrika en het Midden-Oosten

Op facebook heb ik in de groep Determinatie van Nederlandse vogels ook een bericht staan bij de aankondigingen, daar staan veel handige gidsen, apps en links. Daar zou je natuurlijk ook altijd kunnen kijken.
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

Wilfred

Zoals reeds geschreven in je andere thread heb ik voor in het veld de "Zakgids Vogels" van Peter Hayman (aanbevelingswaardig). 
Ideaal voor onderweg vanwege gewicht en formaat, voorzien van goed en prettig illustratiewerk en niet al teveel tekst.
Thuis heb ik nog een hele rits andere gidsen waarvan de ANWB absoluut de beste is maar een beetje dik en zwaar om mee rond te zeulen tussen alle spullen die ik al bij me heb.

Remon.vl

Leuk om te lezen wat een ieder heeft.  De ANWB is bij vele favoriet.
Ik ga zeker eens kijken naar die van Peter Hayman

Bart van Hoogstraten

Als je ObsMapp gebruikt om je waarnemingen in te voeren kun je ook multimedia en geluid downloaden. In ObsMapp zelf kun je dan onder "multimedia" op de startpagina, afbeeldingen en geluiden bekijken/beluisteren. Erg makkelijk want je hebt verder geen aparte (betaal-)app nodig, het is gewoon een feature van een app die je al hebt.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

rudi

Ik heb de ANWB gids maar die is zwaar en heb ik vaak in de auto liggen, ipv op zak. Verder heb ik de wadvogel app van de vogelbescherming, voor in het wadden gebied, vogelgeluiden checken doe ik met obsmapp.
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer