Engelse kwikstaart

Gestart door figurita, augustus 16, 2018, 09:38:32 AM

Vorige topic - Volgende topic

figurita

Dit is toch een Engelse kwikstaart?

Het betreft deze waarneming
https://vwgdelft.waarneming.nl/waarneming/view/161366122
Engelse Kwikstaart - Motacilla flava flavissima gezien op 2018-08-16 Berkel en Rodenrijs - Nieuwe Droogmaking
Foto's:






bij voorbaat dank Ad van Benten
Met vriendelijk groet,

Ad van Benten

frankneijts

Kan ook een wijfje (gewone) Gele Kwikstaart zijn: wijfjes zijn lastig op naam te brengen ..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

figurita

Frank, dank voor je reactie, heeft een vrouwtje gele kwik ook een uitgesproken gele oogstreep?

Ad
Met vriendelijk groet,

Ad van Benten

frankmeer

Ik zie dat je waarneming door een collega-admin is goedgekeurd als Engelse en ik kan me daar eigenlijk wel in vinden gezien de - inderdaad - erg duidelijke gele wenkbrauwstreep. Kleur van de rest van de kop spreekt Engelse Kwik ook niet tegen. Wel zie ik een opmerkelijke zwarte streep aan de vogel hangen op één van je foto's ;D
Frank van der Meer

figurita

Citaat van: frankmeer op augustus 16, 2018, 19:41:28 PM
Ik zie dat je waarneming door een collega-admin is goedgekeurd als Engelse en ik kan me daar eigenlijk wel in vinden gezien de - inderdaad - erg duidelijke gele wenkbrauwstreep. Kleur van de rest van de kop spreekt Engelse Kwik ook niet tegen. Wel zie ik een opmerkelijke zwarte streep aan de vogel hangen op één van je foto's ;D

Ik zag later die zwarte streep ook. Ik heb de foto's gemaakt op mijn iPhone door een scope heen. Toen bewerkt op de iPhone zonder bril met knippen en wijzigen heb ik blijkbaar met mijn vinger een lijntje getekend :rolleye:
Met vriendelijk groet,

Ad van Benten

figurita

Ik heb de foto ondertussen vervangen  :duim:
Met vriendelijk groet,

Ad van Benten