Leeftijd grauwe kiekendief

Gestart door Frank van Spelde, augustus 15, 2018, 17:46:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Frank van Spelde

Dit individu leek me een 2e kj vrouw (o.a. vanwege nog donkere armpennen onder), is er iemand die dat kan bevestigen/ontkrachtigen?

Het betreft deze waarneming
https://sweden.observation.org/waarneming/view/161333647
Grauwe Kiekendief - Circus pygargus gezien op 2018-08-15 Sweden - Falsterbo
Foto's:






bij voorbaat dank Frank van Spelde

frankneijts

Is t geen 2e kj vrouw Blauwe? Vind de vleugel nogal breed (ook ronde 'top') en denk dat p6 (5e handpen van buiten) nog moet groeien. Ook de bandering van de handpentoppen doet meer aan Blauwe denken.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

gerdwichers8

Goed gezien Frank!
In deze tijd van het jaar (eerste week augustus half september) bevindt de ruifocus zich inderdaad op de plaats van p6.
Ik had het onderhand patroon al gezien maar had het nog niet tot BLK gebracht; wat het is!.

Frank van Spelde

Heel leerzaam, bedankt voor jullie commentaar! Ik had het nog niet bij blauwe kiek gezocht omdat de twee officiele tellers van Falsterbo het individu hadden aangemerkt als volwassen vrouw grauwe, omdat iemand anders een stuk verderop een bird alert had verstuurd voor een inkomende grauwe. Bij de leeftijdsbepaling had ik al mijn twijfels na het zien van de foto, maar dat het een hele andere soort moet zijn verbaast me wel. Eerlijk is eerlijk, we hadden wel tegenlicht (ik heb de foto flink lichter gemaakt) maar dan alsnog...

Groetjes, Frank