Bijzondere boom op Corsica

Gestart door druppie, augustus 11, 2018, 17:57:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

druppie

Op Corsica zagen we deze mooie slanke bloeiende boom.
Weet iemand de naam ervan?

bas.drost96

Is dit niet de bloeiwijze van een Agave?
Groeten,
Bas
Totaal 4075 soorten op waarneming.nl ingevoerd

Admin bladvlooien

Rob Koelman

Citaat van: bas.drost96 op augustus 11, 2018, 19:10:19 PMIs dit niet de bloeiwijze van een Agave?

Dat was ook mijn eerste reactie, maar kijk eens goed naar het perspectief. Het is echt een forse boom!

Ik vermoed iets in de Pinus-hoek...
Met vriendelijke groet, Rob

Rob Koelman

Citaat van: Rob Koelman op augustus 11, 2018, 19:11:54 PMDat was ook mijn eerste reactie, maar kijk eens goed naar het perspectief. Het is echt een forse boom!

Hieronder een bewerking van de tweede foto:

Met vriendelijke groet, Rob

paulhoekstra

Inderdaad een agave. Bloeiwijzes van ondermeer Agave americana en Agave fourcroydes kunnen zo groot worden.
groeten,
Paul


Rob Koelman

Hmm, de vraag is dan of dit niet een 'hoax' is (lees: 'gefotoshopte afbeelding'). De foto's suggereren een plant op ruim 100 meter afstand, die ver boven de andere bomen uit torend.

Of kijk ik er verkeerd tegen aan?

Tevens het eerste bericht ooit op het forum van waarneming .nl van deze 'waarnemer'.

Tja...
Met vriendelijke groet, Rob

Rob Koelman

Even gespeeld met de instellingen op Photoshop. Er zijn inderdaad 'bewerkingsartefacten' te zien. Hoax dus!...



Met vriendelijke groet, Rob

migratorius

Ik denk dat de begroeiing op de voorgrond maquis is, waar een agave makkelijk bovenuit torent.

Geen idee hoe mijn bewerkte foto's er uitzien na een herbewerking door Rob!

JanHein

gertjanvannoord

Rob, je keek er gewoon verkeerd tegen aan!
Gertjan van Noord

druppie

Citaat van: Rob Koelman op augustus 11, 2018, 20:06:10 PM
Even gespeeld met de instellingen op Photoshop. Er zijn inderdaad 'bewerkingsartefacten' te zien. Hoax dus!...

Beste Rob, ik moet je teleurstellen, het is een originele foto, absoluut geen hoax, alleen heb ik hem verkleind om te kunnen uploaden.



druppie

Citaat van: paulhoekstra op augustus 11, 2018, 19:21:35 PM
Inderdaad een agave. Bloeiwijzes van ondermeer Agave americana en Agave fourcroydes kunnen zo groot worden.
Bedankt, inderdaad een forse Agave, dezelfde die in de Leidse hortus door het warme weer in bloei kwam.
Het zijn originele, onbewerkte foto's (zie antwoord aan Rob) genomen aan de zuidwestkust van Corsica